Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 1.
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 2.
  • Konspekts 'Tirgus pieprasījums un piedāvājums', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Cena – preču/pakalpojumu novērtējums naudā. Cenas nosaka pieprasījums, piedāvājums un konkurence.
Cenas funkcijas :
Informē patērētāju par to, cik naudas viņam būs nepieciešams, lai iegādātos kādu preci/pakalpojumu.
Motivē ražotāju un patērētāju rīcību tirgū
Ar cenas starpniecību iespējams ierobežot reto (zelta, sudraba u.c.) resursu patēriņu.
Pieprasījums – noteikta veida preču daudzums, kuru patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu noteiktā laika periodā.
Pieprasījumam ir normāla reakcija (pieaugot preces/pakalpojuma cenai, pieprasījums samazinās) un anomāla reakcija (pieaugot preces/pakalpojuma cenai, pieprasījums palielinās).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants