Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi Marijas Montesori skatījumā', 1.
  • Konspekts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi Marijas Montesori skatījumā', 2.
  • Konspekts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi Marijas Montesori skatījumā', 3.
  • Konspekts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi Marijas Montesori skatījumā', 4.
  • Konspekts 'Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi Marijas Montesori skatījumā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir alternatīvā pedagoģija? Alternatīvā pedagoģija nozīmē vairāku personību devumu pedagoģijā, kuru raksturo kā kaut ko oriģinālu, nebijušu, nozīmīgu visā pasaulē. Alternatīvo izglītības teoriju pirmsākumi cieši saistīti ar Mariju Montesori. Marija Montesori radīja jaunu praksi- Montesori metodi. Atvēra bērnunamu. Montesori uzskatīja, ka bērns ir svēts, dievišķs radījums. Piedāvāja bērnam brīvību, pēc viņa vēlēšanās darboties ar dažādiem didaktiskiem materiāliem.

Marija Montesori (1870 – 1952)

Marija Montesori ir reformpedagoģijas pārstāve, kas vērojot un izpētot bērnus ar psihiskās attīstības traucējiem, ir izstrādājusi īpašu bērnu attīstības sistēmu, kuru balsta uz Ž.Ž. Ruso un F. A. Distervēga idejām.
No 1897. gada strādāja par ārsta asistenti un nodarbojās ar garīgi slimu bērnu psiholoģijas zinātnisko izpēti, bet jau 1899. gadā uzsāka savu ārstes praksi. Pirmā sieviete Itālijā, kura bija ieguvusi zinātņu doktora grādu.Izcīnija sievietes lomu zinātnieku vidū. Strādājot ar šādiem bērniem viņa nonāca pie atziņas, ka ir lietas, ko bērni labi apgūst, darbinot sajūtas un maņas. Viņa atklāja, ka tā tiek veicināta straujāka bērna vispārējā un īpaši – intelektuālā attīstība.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants