Vērtējums:
Publicēts: 12.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 1.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 2.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 3.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 4.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 5.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 6.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 7.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 8.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 9.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 10.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 11.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 12.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 13.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 14.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 15.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 16.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 17.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 18.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 19.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 20.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 21.
  • Prezentācija 'Vieglā rūpniecība', 22.
Darba fragmentsAizvērt

Vieglās rūpniecības sastopamākās profesijas ir dizainers, drēbnieks, apģērbu modelēšanas un konstruēšanas speciālists, tekstila izstrādājumu modelētājs, apģērbu piegriezējs, audējs, adītājs, tamborētājs, ādas meistars, tapsētājs, šuvējs, šūto izstrādājumu ražošanas tehnologs un vieglās rūpniecības tehnologs.
Vieglajā rūpniecībā patlaban ir nodarbināti aptuveni 16 000 cilvēku un tā nodrošina 8%-9% no valsts kopējā eksporta. Aptuveni 85%-90% no nozarē saražotā tiek eksportēts.
Pesimistiskā prognoze ir, ka šogad nozarē darbu varētu zaudēt 5000 strādājošo.
Vieglās rūpniecības uzņēmumu asociācija
Dibināta 1994. gadā kā bezpeļņas organizācija – SIA. Priekšsēdētājs – Guntis Strazds.
Latvijā ir reģistrēts vairāk nekā 130 uzņēmumu, kuru pamatnodarbošanās ir tekstilizstrādājumu un apģērbu ražošana.
Asociācijas darbības mērķis ir veicināt nozares uzņēmumu attīstību:
sekmējot jaunu tirgu apgūšanu, piedalīšanos izstādēs;
organizējot savstarpējo kooperāciju un nozares speciālistu apmācību;
palīdzot nodibināt kontaktus ar citu valstu uzņēmējiem;
aizstāvot nozares uzņēmēju intereses valsts un starptautiskajās institūcijās, kā arī Eiropas Savienības tekstilkomisijā;
regulāri analizējot tekstilpreču un apģērbu eksporta un importa izmaiņas pa preču grupām un valstīm;
izsniedzot uzņēmumiem atļaujas (licences), kuras apstiprina, ka eksportētā produkcija ir ražota Latvijas Republikā.…

Atlants