-
Korporatīvo vērtspapīru tirgus mūsdienās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Korporatīvie vērtspapīri, to veidi | 3 |
2. | Ieguldījumi korporatīvajos vērtspapīros, priekšrocības un trūkumi | 5 |
3. | Korporatīvo vērtspapīru tirgus attīstības tendences | 8 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotā literatūra | 13 |
Secinājumi
Korporatīvie vērtspapīri nodrošina stabiliem uzņēmumiem alternatīvu bankas kredītiem, radot iespēju iegūt īstermiņa finansiālo nodrošinājumu ar zemāku procentu likmju risku;
Ieguldījumi korporatīvajos vērtspapīros tiek uzskatīti par salīdzinoši drošiem ieguldījumiem, jo ienākumu summa no ieguldījuma ir fiksēta pašā sākumā, un tā nevar mainīties;
Bankrota gadījumā pastāv risks, ka vērtspapīru turētāji var zaudēt visu savu ieguldīto naudu, vai arī saņemt tikai daļu no tās, tāpēc rūpīgi jāizvērtē uzņēmuma finansiālais stāvoklis;
ASV ir lielākais korporatīvo vērtspapīru tirgus pasaulē, ar vairāk nekā 1000 miljardiem USD parādsaistību.
Korporatīvo vērtspapīru tirgus stabilitāti un emitēšanas apjomu samazinājumu ietekmēja 2008. gada 15. septembra ASV investīciju bankas Lehman Brothers’s bankrots.
…
Korporatīvie vērtspapīri ir vērtspapīri, kuri apliecina emitenta, kas nav valsts sektora institūcija (t.sk. valdība, pašvaldība, centrālā banka), saistības pret šo vērtspapīru īpašniekiem [9]. Pēc Standard & Poor’s definējuma, korporatīvie vērtspapīri (KV) ir īstermiņa nenodrošināta parādzīme, ko emitējis uzņēmums un kas ir izdota atklātā tirgū, uzliekot pienākumu emitentam. Līdzekļu atmaksas termiņš parasti ir mazāks par 270 dienām, visbiežāk tiek noteikts 30 – 50 dienu termiņš. KV parasti nodrošina atlaidi, kas atspoguļo pašreizējās tirgus procentu likmes. Šis tirgus ir liela un nozīmīga daļa fiksēto ienākumu tirgū. KV tirgus parasti tiek iedalīts uzņēmumiem izsniegtajos un aktīviem nodrošinātajos korporatīvajos vērtspapīros [1]. Korporatīvajiem parāda vērtspapīriem parasti ir augstāks ienesīgums nekā valsts parāda vērtspapīriem, jo tie ir saistīti ar lielāku risku [3]. Referāts sastāv no 3 nodaļām: 1. Korporatīvie vērtspapīri, to veidi 2. Ieguldījumi korporatīvajos vērtspapīros, priekšrocības un trūkumi 3. Korporatīvo vērtspapīru tirgus attīstības tendences