Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas', 1.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas', 2.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas', 3.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas', 4.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Protams, ne vienmēr ir iespējams izmantot pilnīgi globālu pieeju. Pat tādiem uzņēmumiem kā McDonald zināmā mērā tomēr jāpielāgo savi produkti vietējā tirgus prasībām. Piemēram, Indijā McDonal burgeri tiek gatavoti no jēra gaļas, jo govs tiek uzskatīta par svētu dzīvnieku.
Globālā produkta attīstīšanā nozīmīgu lomu ieņem konceptuālie testi. Atkarībā no produkta, konceptuālās testēšanas procedūras var : izturības/uzticamības pārbaude par pamatu ņemot eksperimentālu produktu; neliels produkta izmēģinājums (piemēram, produkta ieviešana kādā salīdzinoši nelielā tirgū), pēc kura tiek vērtēti produkta iespējamie sasniegumi pasaules tirgos. Tomēr jebkura testēšana paildzina vispusīgu produkta reklamēšanu, kā, iespējams, saasina konkurentu atbildes reakciju. Testēšanas izmaksas vienam tirgum ir aptuveni no 1 – 1,5 miljoniem dolāru. Tomēr neskatoties uz milzīgajām izmaksām uzņēmumi arvien biežāk izmanto šīs testēšanas iespējas, jo, kā zināms, produkta „izgāšanās” gadījumā izmaksas būtu vēl lielākas. Līdz ar to uzņēmumi, izmantojot konceptuālos testus, vēlas pārliecināties, ka attiecīgās valsts tirgus atzīst produktu. Nereti testi tiek veikti vienas konkrētas valsts tirgū, bet rezultāti tiek attiecināti uz daudz lielāku reģionu. Piemēram, konceptuālo testu rezultāti, kas iegūti Beļģijā un Īrijā, tiek attiecināti uz visu Eiropu, savukārt testa rezultāti (Procter & Gamble testi), kas iegūti Brazīlijā, tiek attiecināti uz visu Latīņameriku.9

Autora komentārsAtvērt
Atlants