Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecība', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecība', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecība', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecība', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecība', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga pētniecība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Primāro informāciju var iegūt ar dažādām pētīšanas pieejām:
Novērojošais pētījums – eksperti veic cilvēku cilvēku novērošanu noteiktos apstākļos, noteiktā vietā.
Fokusa grupu pētījumi – fokusa grupa ir 6 – 10 cilvēku grupa, kas pavada pāris stundas kopā ar pieredzējušu starpnieku, lai apspriestu produktu, pakalpojumu, organizāciju vai citu mārketinga vienību.
Aptaujas pētījums – ērta aprakstošu pētījumu veikšanai, tās tiek veiktas, lai iegūtu informāciju. Tās mērķis ir noskaidrot, kam cilvēki dod priekšroka, viņu apmierinātības pakāpi u.c.
Anketa ir viens no aptaujas veidiem un ir visplašāk izplatītais līdzeklis primārās informācijas iegūšanai. Pēc formulējuma anketā var būt slēgti (ietver iespējamās atbildes un izraudzīties vienu no tām) un atvērti (paredz plašu rakstisku atbildi) jautājumi. Tirgus pētniekiem veidojot aptaujas plānu ir jāpieņem lēmums par trim galvenajiem jautājumiem – ko nepieciešams aptaujāt? Cik cilvēku vajag aptaujāt? Kādā veidā ir lietderīgi izdarīt aptauju?…

Autora komentārsAtvērt
Atlants