Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Preču grupas novērtējums pēc draudzīguma videi', 1.
  • Konspekts 'Preču grupas novērtējums pēc draudzīguma videi', 2.
  • Konspekts 'Preču grupas novērtējums pēc draudzīguma videi', 3.
  • Konspekts 'Preču grupas novērtējums pēc draudzīguma videi', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pēc veikalos piedāvātā zobupastu klāsta izpētes un tabulas izveides, darba autore var secināt, ka RIMI iegādājamas 13 zīmolu zobupastas no kurām 3 ir ieguvušas vismaz vienu ekomarķējuma sertifikātu, kā arī katrai ir vismaz viena norāde par videi un cilvēkam draudzīga produkta statusu. Savukārt darba autores apmeklētajā MAXIMA veikalā atrodamas 12 zīmolu zobupastas2 no kurām 2 ir saņēmušas 1 ekosertifikātu katra, bet 10 no 12 zobupastu zīmoliem ir ieguvuši arī kādu citu norādi par to, ka produkts ir videi un cilvēkam draudzīgs.
Runājot par procentuālo sadalījumu attiecībā pret ekosertifikātus saņēmušajām zobu pastām, RIMI ekosertifikātus saņēmušas 11% zobupastu no 83 dažādiem zobupastu veidiem, bet MAXIMA tikai 8% no 53 zobupastu veidiem. Lielākā daļa no šī procentuālā skaita aizņem Himalaya zīmola ražotās zobupastas. Pēc datu apkopošanas, darba autore ir diezgan pārsteigta, ka ekomarķējumu saņēmušas tik mazs skaits no šajos lielajos veikalu tīklos atrodamajām zobupastām.
Apskatot kā veikalā izkārtotas zobupastas, darba autore secina, ka tajos nekādā veidā nav norādītas vai izceltas ekomarķējumu ieguvušās zobupastas. Vienīgais zobu pastas veids, kuram uzreiz var ievērot, ka tā varētu būt ekoloģiska zobupasta, ir Himalaya Organique, bet arī tas ir tikai tāpēc, ka iepakojums ir diezgan atšķirīgs (ražots no vienkārša, neglancēta gofrētā kartona) un uzreiz asociējas ar dabīgu materiālu un produktu. Arī dažām citām zobu pastām uz iepakojuma izcelts, ka to ražošanā izmantotas ekoloģiskas izejvielas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants