Vērtējums:
Publicēts: 28.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personāls', 1.
  • Referāts 'Personāls', 2.
  • Referāts 'Personāls', 3.
  • Referāts 'Personāls', 4.
  • Referāts 'Personāls', 5.
  • Referāts 'Personāls', 6.
  • Referāts 'Personāls', 7.
  • Referāts 'Personāls', 8.
  • Referāts 'Personāls', 9.
  • Referāts 'Personāls', 10.
  • Referāts 'Personāls', 11.
  • Referāts 'Personāls', 12.
  • Referāts 'Personāls', 13.
  • Referāts 'Personāls', 14.
  • Referāts 'Personāls', 15.
  • Referāts 'Personāls', 16.
  • Referāts 'Personāls', 17.
  • Referāts 'Personāls', 18.
  • Referāts 'Personāls', 19.
  • Referāts 'Personāls', 20.
  • Referāts 'Personāls', 21.
  • Referāts 'Personāls', 22.
  • Referāts 'Personāls', 23.
  • Referāts 'Personāls', 24.
  • Referāts 'Personāls', 25.
  • Referāts 'Personāls', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Darbinieku atlasīšanas veidi    4
2.  Personāla vadīšanas sistēmas    9
3.  Darbinieku novērtēšana    10
4.  Darbinieku apmācība    12
4.1.  Apmācības plānošana    14
4.2.  Profesionālās apmācības metodes    14
5.  Darba algas    17
5.1.  Darba algas veidi    17
6.  Darba izmaksas saistītas ar nodokļiem    20
7.  Uzņēmuma darbības apraksts un struktūra    21
  Nobeigums    25
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    26
Darba fragmentsAizvērt


Mūsdienās uzņēmumi sacenšas, lai iegūtu pircējus, bet panākumus šajā konkurences cīņā gūst ne visi, bet tikai tie uzņēmumi kuriem tiek izveidota sava unikāla stratēģija, lai iegūtu konkurences priekšrocību, ņemot vērā situāciju tirgū un pašā uzņēmumā. Stratēģiskās vadīšanas process savukārt dod uzņēmumam iespēju noteikt, ar ko tas atšķiras no konkurentiem, un radīt savu konkurences priekšrocību.

Lai izturētu konkurenci, ir nepieciešams apšaubīt un pilnveidot visu, kas darīts līdz šim. Ir strauji jāmainās, jāatmet visu lieko, jāmeklē jauni ceļi un iespējas. Attiecībā uz personālu ir jāmaina veids un attieksme, kā izglītot cilvēkus un organizēt procesus uzņēmumā.
Pats galvenais un būtiskākais priekšnosacījums ir un paliek darbinieku nozīme uzņēmumā. Darbaspēks ir katra uzņēmuma neatņemama sastāvdaļa. Tie ir cilvēki, kas spēj virzīt uzņēmumu attīstībā vai lejupslīdē. No šiem cilvēkiem ir atkarīgi dažādi rādītāji un jaunās iespējas. Neviens uzņēmums nevar nepievērst uzmanību vajadzībai pēc personāla un tā izmaksām, kas var sastādīt pat vairāk nekā pusi no uzņēmuma kopējām izmaksām, potenciālam, kas atrodas darbiniekos un iespējām, kā atrast optimālo variantu, lai gan darba ņēmējs, gan darba devējs būtu apmierināti ar uzņēmuma darbību.
Šodienas apstākļos darbiniekiem vajadzētu apzināties, ka viņi ir svarīgs faktors visā ražošanas procesā. Uzņēmuma peļņa un pašu darbinieku labklājība ir atkarīga no viņu darba ražīguma. Tas nozīmē, ka vadītājam ir jānodrošina darbinieku tālāka izglītošana, pilnveidošana. Ja būs šī savstarpējā sapratne starp darbinieku un darba devēju, tad tas noteikti sekmēs uzņēmuma attīstību un līdz ar to paaugstināsies ekonomiskie un sociālie rādītāji valstī.
Savu personālu sākam veidot jau tad, kad apzināmies kādi speciālisti mums ir nepieciešami un kad izvēlamies darbiniekus, kas liecina par to, ka uzņēmums attīstās. Pieņemot darbā jaunus darbiniekus, ir ļoti svarīgi nekļūdīties un izdarīt pareizo izvēli. Ir jāņem vērā ne tikai profesionālā kvalifikācija, bet arī personības iezīmes un cilvēka priekšstati par vērtībām.
Labi apmācīts un motivēts darbinieks ir būtisks priekšnoteikums tālākai ekonomiskai izaugsmei. Personāla apmācības procesā nepieciešams apgūt komunikācijas prasmi, spēju strādāt darba grupās, apgūt radīt prasmi, konfliktu novēršanas menedžmentu un lēmumu pieņemšanas iemaņas.
Ir daudz uzņēmumu, kuros personāla veidošana beidzas ar to, ka darbinieki ir pieņemti darbā, tie nāk uz darbu un viss ir kārtībā. Tāda attieksme pie nekā laba nenovedīs. Vadītājam jāsaprot, ka personāla veidošana ir ilgstošs process. Tam jābūt aktuālam visu uzņēmuma pastāvēšanas laiku. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants