Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 1.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 2.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 3.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 4.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 5.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 6.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 7.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 8.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 9.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 10.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 11.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 12.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 13.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 14.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 15.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 16.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 17.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 18.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 19.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 20.
  • Prezentācija 'Socioloģisko pētījumu metodes', 21.
Darba fragmentsAizvērt

16.SLAIDS
Fokusgrupa. Viena no kvalitatīvo pētījumu metodēm, kur par kādu tēmu vai jautājumu tiek intervēti vairāki cilvēki. Notiek komunikācija ne tikai starp diskusijas vadītāju un respondentiem, bet arī pašu diskusijas grupas dalībnieku savstarpēja mijiedarbība. Iepriekš netiek sagatavoti detalizēti jautājumi, bet tiek noteikts tēmu loks, kas jāpārrunā (t.s. diskusijas vadlīnijas), lai noskaidrotu dalībnieku viedokļus katrā no jautājumiem. Vienas fokusgrupas diskusijas garums parasti ir aptuveni viena stunda, vienā diskusijā piedalās 8-12 cilvēki. Tās laikā parasti tiek veikts video un audio ieraksts, lai pēc diskusijas beigām varētu to detalizēti analizēt.

PIEMĒRS 17.SLAIDĀ
Fokusgrupām cilvēki var tikt atlasīti pēc dažādām pazīmēm, piemēram, dzimuma, vecuma, tautības, dzīvesvietas.
Mans paziņa pirms 4 gadiem piedalījās fokusgrupas intervijā, kuras dalībnieki tika meklēti pēc aptuveni šādām pazīmēm: “Vīrieši vecumā no 30-50 gadiem, kas lieto alu vismaz 1 reizi nedēļā”. Diskusija bija par konkrēta zīmola alus ražotāju. Tika rādītas reklāmas, uzdoti jautājumi par to, kas labāk piesaista, tika dota iespēja ierosināt savas idejas, degustēt alu. Par šo diskusiju tika piedāvātas 6 pudeles alus un 20LS atlīdzība. Pēc diskusijas šī cilvēka telefona numurs nokļuva pētījumu firmas datubāzē, līdz ar to pēc aptuveni gada tika zvanīts un piedāvāts iesaistīties citā fokusgrupas diskusijā.
Iesaistīties dažādās fokusgrupu diskusijās par produktiem, notikumiem un organizācijām iespējams aizpildot anketu, piemēram, kompānijas GFK mājaslapā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants