Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 1.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 2.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 3.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 4.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 5.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 6.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 7.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 8.
  • Eseja 'Organizāciju ilgtspējīga attīstība zināšanu sabiedrībā', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās izdzīvo tikai stiprākās organizācijas. Organizācijas, kuras nepārtraukti mācās un pilnveido savas zināšanas, lai tādējādi pārvarētu visus šķēršļus un sasniegtu savus izvirzītos mērķus ceļā uz ilgtspējīgu attīstību.
Lai augtu un attīstītos, nepieciešams veidot tādas organizācijas, kas patstāvīgi mācās. Mācīšanās procesā bieži vien nākas atzīt, ka organizācija darbojas nepilnīgi un tiek pieļautas kļūdas, kuras varēja novērst, ja būtu zinājuši, kā pareizi rīkoties. Diemžēl liela daļa vadītāju un uzņēmumu savas kļūdas nevēlas atzīt. Džeks Velčs uzskata „ka organizācijas spēja mācīties un veikli pārvarēt mācīšanos darbībā ir pats svarīgākais sekmīga biznesa priekšnosacījums”. Zināšanas papildinošas organizācijas nozīmē zināšanu tālāknodošanas un pārveidošanas apjoma palielināšanu. Tas sākas ar zināšanu nostiprināšanu visā organizācijas iekšienē. Ir jāizvirza zināšanas no indivīda uz grupu un tālāk uz organizāciju. Nenoliedzami šis process prasa atklātu sazināšanos un kontaktus gan organizācijas iekšienē, gan ar tās ārējiem sakaru partneriem. Nepieciešams apkopot vislabāko darbinieku un izcilāko darba kolektīvu zināšanas, pēc tam veidojot sistēmas, kur ietvertas šīs prasmes, tādējādi organizācija nodrošina citiem saviem darbiniekiem iepēju iemācīties un pēc tam izmantot jaunās atziņas darbā ar klientiem. Tomēr šādas organizācijas izveidošana nav lēts prieks, jo tas prasa daudz resursus – gan laiku, finanses, darbu un citus. [6., 154.–155.]
Lai organizācijas darbotos ilgtspējīgi, vispirms ir jāsāk ar organizācijas vīzijas, mērķu un stratēģiju formulēšanu un izstrādi, kā arī ar tās vadītāja sevis pilnveidošanu uz izglītošanu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants