Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 1.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 2.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 3.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 4.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 5.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 6.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 7.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 8.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 9.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 10.
  • Referāts 'Johans Gotlībs Fihte "Cilvēka sūtība"', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Fihte ir vācu klasiskās filozofijas pārstāvis. Tiek uzskatīts par darbības un brīvības filozofu. Visbiežāk par centrālo Fihtes filozofijā atzīst darbības principu, kas ir daudzslāņu jēdziens un lielā mērā ir veselas mācības simbols. Darbība sevī ietver gan darbošanos, gan rezultātu. Fihtes filozofija iezīmē savdabīgu pārmaiņu domāšanā, pasaulizjūtā un cilvēku rīcības pamatojumā. Darbība, kas ir nejauša, nederīga, kurai labāk būtu bijis nenotikt, arī ir produktīva, jo tā kaut ko radījusi.
Viņā filozofiju var skatīt ka zinātnes mācību, kā “absolūtā ES” mācību, kā brīvības filozofiju. Viņš raksta par filozofiju kā zinātni, zinātnes mācību.
Fihte ļoti daudz tiek salīdzināts ar Kantu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants