Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga kā zinātnes vēsture tiek datēta ar 20. gadsimta sākumu. Līdz šim daudzus tā elementus ieskaitīja politekonomijas zinātnē (cenas noteikšana - tirgus pieprasījuma un piedāvājuma savstarpējās attiecības), reklāmas teorijā vai arī līdz šim vienkārši nebija sistemātiski izpētītas (piemēram, klientu uzvedība, preču sadales kanāli utt.)
Sākumā marketinga zinātne balstījās uz veidu atrašanu kā pārdot pēc iespējas vairāk. Uzņēmumi centās maksimalizēt savu īstermiņa darījumu efektivitāti un nedomāja tik spēcīgi par ilgtermiņa nākotnes plāniem. 20. gs. mārketinga attīstību var novērot sākot ar 1905. gadā ASV pasniegtajiem kursiem par „produktu marketingu”1. Jau 43 gadus vēlāk pastāvēja Amerikas mārketinga asociācija, kas mārketingu definēja šādi: „Mārketings ir uzņēmējdarbība, kas saistīta ar preču un pakalpojumu plūsmas virzīšanu no ražotāja pie pircēja vai patērētāja.”2
Taču jau dažus gadus vēlāk marketingā ieskaitīja daudz dažādu citu darbību, kas uzņēmējdarbībā ir saistītas ar preču nogādi līdz klientam.
Tālāku mārketinga attīstību ir iespējams novērtēt pa desmitgadēm.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants