Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija', 1.
  • Konspekts 'Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija', 2.
  • Konspekts 'Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija', 3.
  • Konspekts 'Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Intuitīvajā periodā joprojām ir grūtības ar konservāciju, to traucē arī bērna subjektīva tendence centrēties uz objekta kādu vienu īpašību.
Konkrēto operāciju stadija – 7-11 gadi
Šajā vecumā domāšana jau ir loģiska. Iekšējā mentālā hēma ļauj bērnam veidot simbolus un tēlus, pārveidot tos savās smadzenēs. Bet domāšanas operācijas iespējamas tikai par reāliem objektiem, vai tādiem, ko bērns spēj iztēloties. Grūti veidot pieņēmumus, kas nebalstās uz realitāti.
Formālo operāciju stadija.
Pāreja no konkrētām uz formālām operācijām noriet pakāpeniski, Piažē uzsvēra, ka šis process norit no 11-13 gadu vecumā un augstāko līmeni sasniedz 15-18 gadu vecumā. Formālai operacionālai domāšanai raksturīgas domāšanas funkcijas – analīze, vispārināšana, pieņēmumi, hipotēzes.

Autora komentārsAtvērt
Atlants