Vērtējums:
Publicēts: 13.09.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
2021. - 2025. g.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 1.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 2.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 3.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 4.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 5.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 6.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 7.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 8.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 9.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 10.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 11.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 12.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 13.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 14.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 15.
  • Prakses atskaite 'Patērētāju izvēles uzvedības un izvēli ietekmējošie faktori konditorejas preču k', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS   
1.  PATĒRĒTĀJU IZVĒLES TEORĒTISKIE ASPEKTI   
1.1.  Patērētāju izvēles un uzvedības jēdzieni   
1.2.  Patērētāju uzvedības veidošanās nosacījumi   
1.3.  Patērētāju izvēli ietekmējošie faktori   
2.  KONDITOREJAS PREČU NOZARES RAKSTUROJUMS   
2.1.  Konditorejas nozares Latvijā   
2.2.  Konditorejas preču uzņēmumi Smiltenes pilsētā   
2.3.  Konditorejas preču uzņēmumu SVID analīze   
3.  ANALĪTISKĀ DAĻA   
3.1.  Aptaujā gūto rezultātu interpretācija   
3.2.  Aptaujā gūto rezultātu analīze   
  SECINĀJUMI   
  PRIEKŠLIKUMI   
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS   
Darba fragmentsAizvērt

Pie informācijas meklēšanas posma pieder arī alternatīvu izvērtēšana. Vispirms patērētājam ir jāizvēlās vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem tiks izvēlētas alternatīvas, piemēram, cena, kvalitāte, ko patērētājs izmantos, lai izpētītu, salīdzinātu, novērtētu un izvēlētos vienu vai vairākas alternatīvas pirkumam. Svarīgs kritērijs ir arī cena – vai nu patērētājs izvēlas lētāko preci, vai arī izvēlas kvalitatīvāko preci. (Lantos, 2010, p. 118)
Uzskati, ir primārais, kas rodas izvērtējot alternatīvas starp kurām notiks izvēle. Šie uzskati veido patērētāja attieksmi – tā var būt labvēlīga vai nelabvēlīga. Ja konkrētais zīmols tiek uztverts pozitīvi, tad arī attieksme pret to būs pozitīva. Tālāk seko pirkšanas nodoms (plāns iegādāties vislabāko alternatīvu) – to, kurai patērētājs redz vairāk priekšrocību. (Lantos, 2010, p. 118)
Pēcpirkuma uzvedību raksturo patērētāja apmierinātības vai neapmierinātības sajūtu. Pircēja apmierinātība par pirkumu ir funkcija no atbilstības pircēja gaidītajam un iespaida par produkta darbību. Ja produkta darbība neatbilst gaidītajam, klients ir vīlies; ja tā atbilst gaidītajam, klients ir apmierināts; ja tā pārsniedz gaidīto, klients ir iepriecināts. (Kotlers, 2006, 237. lpp.) Darba autore secina, ka šīs sajūtas ietekmē to, vai patērētājs pērk produktu vēlreiz un runā par to ar citiem pozitīvi vai negatīvi.
Tomēr šo patērētāju izvēli jeb lēmuma pieņemšanu ir jāapskata arī no pārdevēja puses. Jo labāk pārdevējs izpratīs, ka klienti pieņem lēmumus, jo vieglāk pārdevējam būs palīdzet tiem izvēlēties tieši viņu, nevis kāda cita uzņēmuma pakalpojumus. Lēmumu pieņemšanu veido četri soļi, kas jau iepriekš tika aprakstīti un kas parādīti 1.2. tabulā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants