Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.08.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Apgaismības kultūra Eiropā. Voltērs. Vidusšķiras kultūra un literatūra. Veimāras', 1.
  • Konspekts 'Apgaismības kultūra Eiropā. Voltērs. Vidusšķiras kultūra un literatūra. Veimāras', 2.
  • Konspekts 'Apgaismības kultūra Eiropā. Voltērs. Vidusšķiras kultūra un literatūra. Veimāras', 3.
  • Konspekts 'Apgaismības kultūra Eiropā. Voltērs. Vidusšķiras kultūra un literatūra. Veimāras', 4.
  • Konspekts 'Apgaismības kultūra Eiropā. Voltērs. Vidusšķiras kultūra un literatūra. Veimāras', 5.
  • Konspekts 'Apgaismības kultūra Eiropā. Voltērs. Vidusšķiras kultūra un literatūra. Veimāras', 6.
Darba fragmentsAizvērt

J. V. Gētes daiļradi būtiski ietekmējušas divas ievērojamas Eiropas kultūras parādības - apgaismība un romantisms. Sarežģīta ir Gētes attieksme pret šiem kultūras strāvojumiem. Romantisms visai spilgti izpaužas ,,Fausta” pirmajā daļā, bet otro daļu Gēte ir nosaucis par ,,klasiski romantisko fantasmagoriju” (fantastisks priekšstats par kaut ko; fantastiskas ainas).
Mani ļoti pārsteidza fakts, ka pie darba ,,Fausts” Gēte strādāja vairāk nekā sešdesmit gadu. Lielā patiesības meklētāja tēls viņu saviļņoja jaunībā un neatstāja līdz pat mūža beigām. Jau studenta gados Strasburgā Gēte iecerēja veidot Geca fon Berlihingena un Fausta titāniskos tēlus. Strasburgā viņš iepazinās ar Herderu, kas bija vecāks par viņu un kas jau bija kļuvis Vācijā pazīstams ar dažiem saviem darbiem. Gēte viņam parādīja savus pirmos darbus, liriskos dzejoļus, lugu ,,Līdzvainīgie”, taču par ,,Fausta” plāniem klusēja. Viņš baidījās viegli saniknojamā Herdera aukstā sprieduma. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants