Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 6.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma un tās veidošana', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Lai labāk pārzinātu tirgus iespējas un risinātu mārketinga problēmas, uzņēmumiem vajadzīga izsmeļoša un reāla informācija. Taču, lai šīs problēmas tiktu pēc iespējas labāk atrisinātas, uzņēmumos lietderīgi izveidot un lietot mārketinga informācijas sistēmu, un tās apakšsistēmas.
Bet, kas tad ir mārketinga informācijas sistēma? Mārketinga informācijas sistēma ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas, laika un precizitātes, lai pieņemtu lēmumus mārketinga jomā. Mārketinga informācijas veidi, jeb mārketinga informācijas sistēmas apakšsistēmas ir: iekšējā informācija un intelektuālā informācija. Iekšējās informācijas pamatu veido ar pasūtījumiem, transportēšanu, rēķinu samaksu saistīto dokumentu kopa. Šāda veida informācijai jābūt orientētai uz konkrētu lietotāju. Savukārt, intelektuālā informācija ir avotu un darbību komplekss, ko izmanto, lai nepārtraukti iegūtu informāciju par dažādiem mārketinga ārējās vides raksturlielumiem. Sistēmas intelektuālais potenciāls sastāv no grāmatām, avīzēm, speciālām publikācijām utt. 1
Tātad, līdzās grāmatvedības pārskatiem un citiem mārketinga datiem uzņēmuma vadībai var rasties vajadzība pēc tirgus struktūras apskatiem, pirkšanas priekšrocību pētījumiem, realizācijas apjoma prognozēm reģionos, reklāmas efektivitātes aprēķiniem. Šādus datus var gūt speciālos mārketinga pētījumos, izmantojot datu sistemātisku prognozēšanu, vākšanu, analīzi, kā arī apsverot to lietošanu specifiskā mārketinga situācijā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants