Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Regīnas Ezeras romāna "Aka" tēla analīze - Māris', 1.
  • Konspekts 'Regīnas Ezeras romāna "Aka" tēla analīze - Māris', 2.
  • Konspekts 'Regīnas Ezeras romāna "Aka" tēla analīze - Māris', 3.
  • Konspekts 'Regīnas Ezeras romāna "Aka" tēla analīze - Māris', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Zaiga.
Ar Zaigu Mārim ir tipiskas brāļa un māsas attiecības, gan kašķi, gan draudzība, bet kopā zīmē, peldas un rotaļājas. Abi bērni ir ļoti atšķirīgi, Zaiga ir vairāk nopietna un viņai nav īpaši vajadzīga citu cilvēku kompānija, kam pretēji Māris ir optimists un ļoti brīvs. Zaiga bieži brālim aizrāda, pamāca viņu, kas Mārim īpaši nepatīk, bet, kopumā vērtējot, viņu attiecības ir labas. Zaiga, kā jau vecākā, jūtas atbildīga par Māri.
Akas un ūdeņu tēmas saistība ar Māri.
Aka simbolizē dvēseles dziļumu, noslēptas problēmas un reizē arī tīrību. Māris romānā nesaskaras ar aku, jo, būdams bērns, viņam nav problēmu vai kādu noslēpumu. Viņš ir tīrs un vēl mācās dzīvot. Romānā viņa saskare ar ūdeņiem ir mazgājoties un ar ezeru. Saskarsmē ar ezeru, viņš mācās peldēt un airēt, abas lietas viņam māca Rūdolfs. Mārim ezers ir simbols attīstībai un jaunu lietu atklāšanai, viņa ceļš uz īstu, pieaugušu cilvēku dzīvi. Mājās Māris ir nepaklausīgs, kad viņam ir jāmazgājas, tur ūdens ir viņam veids kā pretoties ikdienai un kaitināt citus (pārsvarā Alvīni). Mārim romānā ūdeņu tēma nav tik svarīga, jo viņš vēl ir tikai bērns un nopietnus pārdzīvojumus nepiedzīvo.

Autora komentārsAtvērt
Atlants