Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Pedagoģiskās pieejas un principi', 1.
  • Eseja 'Pedagoģiskās pieejas un principi', 2.
  • Eseja 'Pedagoģiskās pieejas un principi', 3.
  • Eseja 'Pedagoģiskās pieejas un principi', 4.
  • Eseja 'Pedagoģiskās pieejas un principi', 5.
  • Eseja 'Pedagoģiskās pieejas un principi', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Princips – Kāds teorijas, mācības, programmas, uzskatu sistēmas, koncepcijas u.tml. svarīgākā pamatideja (doma, pieņēmums, nostādne), pastāvēšanas un darbības nosacījums. 1
Pieeja – problēmas pamatnostādnes risinājuma ceļš, veids, no kā atkarīga metožu, paņēmienu izvēle un kas nosaka saikni, mijattieksmi starp objektiem (subjektiem) un izturēšanās veidu. Pareizas pieejas izvēle ietekmē rezultātu.2
Šajā darbā vairāk pievērsīšos tieši pedagoģiskajiem principiem.
Lai sekmīgi vadītu izglītības procesu, būtu jāievēro dažādas pedagoģiskās pieejas un principi. Inese Jurgena izšķir desmit dažādus principus:
Demokrātiskuma princips nozīmē , ka audzēkņu un pedagogu mērķtiecīgā sadarbībā izglītības ieguves gaitā tiek īstenota savstarpējā cieņā balstīta cilvēku kopdarbība, ievērojot pieņemtās vienošanās. Tas palīdz cilvēkam labāk sagatavoties turpmākajam darbam un dzīvei demokrātiskā sabiedrībā.
Bez demokrātiskuma principa ievērošanas, skola nemaz nevarētu pastāvēt. Skolotājam ir jāsadarbojas ar skolēniem un skolēniem ar skolotāju, lai sekmīgi noritētu mācību process. Skola iemāca respektēt sevi un citus, viņu vēlmes un vajadzības, tāpat kā radina ievērot skolas likumus un dažādas vienošanās, kas sagatavo dzīvei. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants