Vērtējums:
Publicēts: 12.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 1.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 2.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 3.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 4.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 5.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 6.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 7.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 8.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 9.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 10.
  • Referāts 'Mācību mērķi didaktikā', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Mācīšanās process un tā psiholoģiskās īpatnības    3
  Kas ir mācīšanās    4
  Mācīšanās jēga skolēna izpratnē    5
  Skolēnu mācību mērķu nozīme    5
  Izmantotā literatūra    9
  Nobeigums    10
Darba fragmentsAizvērt

Izvēlējos tēmu par mācību mērķiem, jo tā ir katram skolēnam svarīga un nozīmīga tēma. Pašreiz un jau ilgāku laiku atpakaļ arī man tā ir svarīga. Esmu šo mērķi jau nospraudusi no bērnības. Tas sākumā bija tikai sapnis, kuru vēlos piepildīt, taču, laikam ritot, tas jau izvirzījās kā mērķis ,uz kuru vēlos iet, lai kādi šķēršļi stātos ceļā. Cilvēkam ir vieglāk mācīties, ja viņam ir savs mērķis, kuru vēlas īstenot. Mans mērķis ir izmācīties un pabeigt šo skolu, lai varētu strādāt ar bērniem. Es mīlu bērnus, un zinu, ka tā ir mana pareizā izvēle. Kad piepildīšu šo sapni un to īstenošu, tad noteikti izvirzīšu jaunu mērķi. Visu mūžu mums vajag tiekties pēc jaunā un sasniegt aizvien jaunas virsotnes.
Šajā referātā ietvēru vairākas svarīgas tēmas: mācīšanās process un tā psiholoģiskās īpašības, mācīšanās jēga skolēna izpratnē, mācību mērķu nozīme, kādi ir mērķa izvirzīšanas procesa aspekti, kas ir mācīšanās. Šīs visas tēmas ir saistītas un viena bez otras nepastāv. Viss notiek mijiedarbībā.

Mācīšanās process un tā psiholoģiskās īpatnības

Mācīšanās procesu ir mērķtiecīgi uzskatīt par skolēnu aktīvu darbību zināšanu, kā arī to patstāvīgas iemantošanas veidu apguvē. Mācīšanās procesa vadība ir skolēnu mācību darbības veidošana. [ 1; 6 ]
Lai uzsāktu mācīšanos, skolēnam jāapgūst ( jāizprot, jāpieņem, patstāvīgi jāizvirza ) mācību uzdevums. Skolēns psiholoģiski pieņem mācību uzdevumu tad, kad skolotājs, nodrošinot audzēkņa saskarsmi ar vairākām praktiskām situācijām, ar savu stāstījumu un jautājumiem stundā atklāj, kādā nolūkā, kāpēc nepieciešams izpildīt kādu noteiktu uzdevumu.…

Atlants