Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Metodoloģija un zinātniskipētnieciskās metodes pedagoģijā', 1.
  • Konspekts 'Metodoloģija un zinātniskipētnieciskās metodes pedagoģijā', 2.
  • Konspekts 'Metodoloģija un zinātniskipētnieciskās metodes pedagoģijā', 3.
  • Konspekts 'Metodoloģija un zinātniskipētnieciskās metodes pedagoģijā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kultūra ir visplašākā nozīmē satur visu, ko radījusi un turpina radīt cilvēce, lai nodrošinātu savu eksistenci. Zinātne ir maksimāli sistematizētu un pārbaudītu zināšanu iegūšana par pasauli, šo zināšanu kopa; pasaules uzskats; cilvēces daļas (zinātnieku uzskats).
Pie zinātnes funkcijas var nosaukt šos piemērus:
Problēmu meklēšana, jautājumu uzdošana, hipotēžu izvirzīšana;
Pārbaude, noskaidrošana, izmēģināšana, hipotēžu pārbaudes, to apstiprināšana un noliegšana, eksperimentu izstrāde un veikšana, faktu savākšana;
Datu organizēšana, teoretizēšana, strukturēšana, aizvien lielākas vispārinājumu pakāpes iegūšana;
Esošo teoriju un paradigmu studijas, literatūras studijas;
Pētījumu tehnoloģiskā puse, instrumenti, metodes, tehnika;
Administrēšana, pētījumu organizēšana, finansējuma iegūšana un izlietošana;
Rezultātu publiskošana, darbs izglītošanā (skolnieka skolotāja attiecības, formāls darbs izglītības iestādēs);
Rezultātu ieviešana;
Sajūsma un prieks (par atklājumiem un panākumiem, akadēmiskie tituli, slava un gods).
Lai iegūtu zināšanas ir vairākas metodes – viena no tām ir visiem zināmas patiesības un intuitīvā, otrā ir autoritāšu metode (A. Einšteins 1885 - 1955) un trešā zinātniskās izziņas metode.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants