Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Norvēģijas tūrisma izvietojuma raksturojums', 1.
  • Referāts 'Norvēģijas tūrisma izvietojuma raksturojums', 2.
  • Referāts 'Norvēģijas tūrisma izvietojuma raksturojums', 3.
  • Referāts 'Norvēģijas tūrisma izvietojuma raksturojums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Norvēģija ir valsts ar augsti attīstītu tūrisma industriju un daudzveidīgiem tūrisma resursiem, kas 2004.g. spējusi piesaistīt gandrīz 3,5 mlj. ārvalstu tūristu un 1,15 mlj. ārvalstu viesu.

Galvenie Norvēģijas tūrisma resursi ir:
• pievilcīga daba (īpaši piekrastes fjordi un Nacionālie parki);
• kultūrvēsture (vikingu mantojums, daudzveidīgi muzeji, senā apbūve);
• kultūra (mūsdienu pasākumi, izstādes, koncerti);
• sporta aktivitātes (ziemas sporta veidi, īpaši slēpošana, arī ūdenssports);
• izklaides tūrisma resursi (lieli izklaides kompleksi galvenajos tūrisma centros);
• teiksmas (troļļi);
• cilvēki (slavenie norvēģi – Heijerdāls, Amundsens, Ibsens, Grīgs u.c.)
Tūrisms kopumā 2003.g. Norvēģijai devis 465 mlj norvēģu kronu lielu ienākumus. Visnozīmīgākie tūrisma resursi, kas dod lielākos ienākumus IKP no tūrisma nozares ir muzeji ar 23,5 %, tiem seko dažādi izklaides un kultūras pasākumi, kruīzu braucieni un dažādas sporta aktivitātes Bet pēc apmeklētāju skaita visvairāk apmeklētie 2004.g. bijuši dažādi dabas objekti (pirmajā vietā Voringsfossena ūdenskritums Eidfjordā – 680 000 apmeklētāju 4 mēnešu (maijs – augusts) laikā). Plaši apmeklēti ir arī kultūrvēsturiskie objekti, galvenokārt muzeji – visapmeklētākais Holmenkollena slēpošanas muzejs Oslo (646 580 apmeklētāju gada laikā).

Atlants