Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bankas un nauda', 1.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 2.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 3.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 4.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 5.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 6.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 7.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 8.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 9.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 10.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 11.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 12.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 13.
  • Referāts 'Bankas un nauda', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  3 Latvijas bankas (vēsture, šodienas tendences, zīmīgākās atšķirības)    3
  Latvijas Unibanka    3
  Hansabanka    6
  Latvijas Krājbanka    7
  Elektronisko norēķinu sistēmas    8
  Internetbanka    8
  Telefonbanka    8
  Mobilā banka    8
  Biroja banka    9
  Automātiskā rēķinu apmaksa    9
  Regulārais maksājums    9
  Unibankas, Hansabankas un Latvijas Krājbankas piedāvātie attālināto norēķinu veidi    10
  Unibankas un Hansabankas priekšrocības (kāpēc es esmu šo banku klients)    11
  Secinājumi    12
  Izmantotie materiāli    13
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

“Banku ēra” Latvijā man saistās ar Latvijas neatkarības atgriešanas laiku, kad “galvu pacēla” visdažādākie finansu uzņēmumi sākot ar bankām līdz pat dažādām aizdevējiestādēm un apdrošināšanas sabiedrībām. Daudzas no tām vai nu nav izturējušas konkurenci vai vienkārši bijušas fiktīvas.
Uz šodienu, manā skatījumā, vairums banku ir vairāk vai mazāk nostabilizējušas savas pozīcijas, atradušas savu klientu loku, kuru attīstīt un uz kā pieprasījuma pamata pilnveidot jau esošos pakalpojumus kā arī veidot jaunus. Ar to ir skaidrojams banku dažādais piedāvājumu klāsts, jo lai gan it kā visas bankas gan pieņem noguldījumus, gan izsniedz kredītus, gan piedāvā dažādas norēķinu iespējas, tomēr ir bankas, kuru sniegtie pakalpojumi ir izdevīgi un interesanti juridiskām personām, un ir bankas, kas vairāk orientētas tieši uz privātpersonu vajadzībām.
Savam darbam salīdzināšanai izvēlējos Unibanku, Hansabanku un Krājbanku. Unibanku un Hansabanku bija interesanti salīdzināt, jo pati esmu šo abu banku klients. Savukārt Krājbanka izraisīja interesi kā viena no vecākajām un ar savādāku izcelsmi un attīstības vēsturi kā citām.
Pakalpojums, kurš tiks apskatīts, ir attālinātie norēķini jeb elektronisko norēķinu sistēmas. Uzskatu, ka šis pakalpojums ir patiešām perspektīvs un jau tagad ir izpelnījies atzinību un atsaucību plašā klientu lokā.
Darba gaitā centos noskaidrot, cik daudz katra no bankām spēj piedāvāt klientam tieši no šiem pakalpojumiem, cik ērti lietojami tie ir katrā no bankām, kā arī to, cik liela ir konkrētas bankas ieinteresētība pakalpojuma attīstīšanā.







3 Latvijas bankas (vēsture, šodienas tendences, zīmīgākās atšķirības)

Latvijas Unibanka

Latvijas Unibanka ir dibināta 1993. gada 28. septembrī. Tā tika izveidota, apvienojot vairāku banku atsevišķas neprivatizētas nodaļas, kas radās pēc Latvijas Bankas reorganizācijas.
Salīdzinoši Unibanka jau sākotnēji ir diezgan konservatīva. Tas no vienas puses varbūt ir traucējis bankai straujāk attīstīties tīri tehnoloģiski un, iespējams, arī idejiski, tomēr finansiāli šī īpašība ir ļāvusi bankai attīstīties strauji un stabili, jo tā ir tikpat konservatīvi piegājusi arī finansu riska jautājumiem. Rezultātā jau pēc nepilniem diviem gadiem Unibanka kļuva par lielāko banku Latvijā un drīzumā arī tika reģistrēta kā privāta akciju sabiedrība, kurā 50% akciju piederēja privātajam kapitālam un otri 50% valstij.
Jāatzīmē, ka Unibanka bija pirmā Latvijas banka, kuras akcijas sāka kotēt Eiropas nozīmīgākajā vērtspapīru tirgū- Londonas biržā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants