• Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā. Jaunā ekonomika

     

    Konspekts4 Ekonomika

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 1.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 2.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 3.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 4.
  • Konspekts 'Ekonomiskās sistēmas. Tirgus sistēma. Tirgus nepilnības un valsts loma ekonomikā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

To cik valsts ekonomika ir attīstījusies vai nav nosaka dažādi faktori. 21.gadsimtā svarīgākie faktori, kuri ietekmē valstu attīstību ir:
1) Informācijas tehnoloģijas attīstība. Tā sekmē ražošanas efektivitātes paaugstināšanu, atvieglo biznesa vadīšanu, zināšanu izplatīšanu un mācības. Atvieglo daudzus dzīves procesus, tādejādi ekonomējot cilvēku laikus un atsevišķus resursus.
2) Intelekts. Sabiedrībai lietderīgāks ir izglītots cilvēks, nekā cilvēks ar spēcīgo fizisko uzbūvi kā tas bija senāk. Cilvēku prāts kalpo kā zināšanu krājējs, glabātājs un nesējs. Ārkārtīgi svarīgi ir audzināt augsti kvalificētus speciālistus, lai nodrošinātu zinātnes nākotni.
3) Globalizācijas process. Valstīm ir jāprot sadarboties un jārada starptautisks preču un pakalpojumu tirgus, kas savukārt veicina nacionālas ekonomikas veiksmīgu iekļaušanu pasaules saimnieciskajā apritē.16

Pakalpojumu ekonomikā nauda tiek maksāta par cilvēku laiku, nevies vietu vai lietām. Pakalpojumi ir saistīti ar attiecībām cilvēku starpā un pretstatīti cilvēku attiecībām pret lietām. Mūsdienās ar preču ražošanu un tiešo pārdošanu pircējam vairs nav iespējams iegūt maksimālu peļņu, ja vien prece nav unikāla. Uzņēmumi, lai iegūtu lielāku peļņu, pievieno precēm pakalpojumus. Tas izpaužas, piemēram, situācijā, kura pats produkts pircējam tiek atdot bez maksas, taču lai iegūtu produkta sniegto pakalpojumu ir jāmaksā. Cilvēks nav tik visaptveroša būtne, lai spētu uzņemt sevī visu pasaulē esošo informāciju. Tamdēļ, mēs specializējamie konkrētam amatam, savukārt lai apmierinātu visas savas vajadzības maksājam par citu cilvēku sniegtajiem pakalpojumiem. Tipiskākās sfēras, kuras sniedz pakalpojumus ir grāmatvedība, finanšu plānošana, celtniecība, medicīniskā aprūpe, izglītība, skaistumkopšanas sfēra utt.17

Autora komentārsAtvērt
Atlants