Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.12.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 1.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 2.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 3.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 4.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 5.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 6.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 7.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 8.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 9.
  • Konspekts 'Intervija - socioloģiskās informācijas vākšanas metode', 10.
Darba fragmentsAizvērt

4. Uzrakstiet nelielo sacerējumu (3-4 teikumi), kuru pamatā būtu kopīga socioloģiska tēma vai situācija un kurā būtu sekojoši jēdzieni: statuss, līderis, pastarītis.
Kārlis IX Okeānijas karaļa ģimenē ir jaunākais dēls. Jau no agras bērnības viņam piemīt sevišķa gudrība un harizma, ar ko viņs ikdienā ir galma centrā un, praktiski, nosaka gan ģimenes, gan valsts notikumu ikdienu. Faktiski valsts vara ir nonākusi viņa, pusaudža „rokās”. Nevienam nav šaubu, ka īstais valdnieks ir Kārlis IX.

5. „Pasaules vēstures monotonās, lineārās ainas vietā es redzu dažādu spēcīgu kultūru fenomenu” (O. Špenglers „Eiropas riets”). Vai pastāv vienotā pasaules kultūra vai taisnība tomēr ir kultūrvēsturisko tipu teorijas pārstāvjiem? Patstāvīgi interpretējiet problēmu.
Osvalds Arnolds Gotfrīds Špenglers (Oswald Arnold Gottfried Spengler, 1880.-1936.) - vēstures filosofs, vēsturisko ciklu teorijas pārstāvis, vēstures relatīvisma koncepcijas pirkritējs. Ar savu darbu „Vakareiropas noriets” jeb "Eiropas noriets" (Der Untergang des Abendlandes, 1918., 1922.), iepriekšējā gadsimtā populārajai materiālistiskajai vēstures izpratnei pretstatīja fatālismu, noraidot vēstures progresa jēdzienu. Pēc viņa domām, nav vienotas vēstures, nav nekādas vienotas vispārcilvēciskas kultūras (civilizācijas), bet ir atsevišķas unikālas kultūras (civilizācijas) kā īpaši pārorganismi, kam ir individuāls liktenis un kas pārdzīvo rašanās, uzplaukuma un miršanas fāzes (saskaitījis astoņas atsevišķas civilizācijas).

Autora komentārsAtvērt
Atlants