Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 1.
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 2.
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 3.
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 4.
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 5.
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 6.
  • Referāts 'Pusaudžu vecuma identitātes krīze', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Pusaudzis un identitāte

Savam darbam izvēlējos pusaudžu vecumu, jo mājās pašai aug pusaudzis un reizēm grūti ir izprast viņa izturēšanos, garastāvokļa svārstības utt.
Pusaudžu vecums ir pārejas vecums starp bērnību un pieaugušo (no 11-12 līdz 15-16, Rietumu psiholoģijā līdz 18-19 gadiem). Pusaudža vecumam nevar viennozīmīgi piemērot noteiktas hronoloģiskā vecuma robežas. Jāpiemin, ka šo periodu Rietumu psiholoģijas grāmatās nesauc par pusaudžu periodu, bet par agrīnas jaunības periodu („adolescence”), tas sasaucās ar E.Eriksona periodizācijas stadijas nosaukumu.
Ē.Eriksons bija pirmais, kas mēģināja aplūkot personības attīstību visā cilvēka dzīves garumā, jo pirms Eriksona bija pieņemts uzskatīt, ka personības un rakstura attīstība un veidošanās noslēdzas līdz ar pusaudža gadiem. Eriksons pierādīja, ka izmaiņas personībā notiek visā cilvēka dzīves gados. Tās vienīgi nav tik straujas un redzamas kā pusaudža gados. Eriksons uzskata, ka katrā dzīves ciklā jeb stadijā ( pēc Eriksona teorijas cilvēka dzīves posmi sakārtotas stadijās) cilvēkā var parādīties divi personības jaunveidojumi- divas iespējas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants