Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.11.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs runas attīstības metodikā', 1.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs runas attīstības metodikā', 2.
  • Konspekts 'Patstāvīgais darbs runas attīstības metodikā', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Skolotāja aicina bērnus salasīt groziņā ābolus un doties uz grupu kur tos nomazgās un nogaršos. Taču skolotāja bērnus pārsteidz ar vēl vienu ābolu grozu, kurā ir citas šķirnes āboli. Bērni nogaršo tos un pa vienam pastāsta, kura ābola šķirne garšoja labāk, vai ir to baudījis jau iepriekš.
Kad bērni ir uzzinājuši, kā garšo ābols, kur aug ābols un kā sauc kokus, kuros aug āboli, skolotāja lasa V. Sutajeva pasaku „Ābols”. Pasakā notiekošo sižeta attēlošanai izmanto roku lelles. Skolotāja ar jautājumiem cenšas noskaidrot, kā bērni uztvēruši pasakas darbību. Vēlāk bērni tiek aicināti sadalīties lomās un sacerēt jaunu sižets par ābolu, kurš tiek attēlots teātra veidā (ir tikai viens noteikums – teātrī ir jāiekļauj ābolu krišanas skaņa „paukš, paukš, paukš”) kurā bērni savā runas tekstā var izmantot dienas gaitā papildināto vārdu krājumu. Skolotāja šo pasaku pieraksta, sakopē un iedod katram bērnam līdzi uz mājām, lai būtu iespēja to pārrunāt ar vecākiem, nostiprināt papildinātā vārdu krājuma bagātību.

Atlants