Vērtējums:
Publicēts: 19.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'I.Anspaks. "Apgaismības laikmeta idejas un to atspulgi izglītībā". J.Anspaks. Pe', 1.
  • Konspekts 'I.Anspaks. "Apgaismības laikmeta idejas un to atspulgi izglītībā". J.Anspaks. Pe', 2.
  • Konspekts 'I.Anspaks. "Apgaismības laikmeta idejas un to atspulgi izglītībā". J.Anspaks. Pe', 3.
  • Konspekts 'I.Anspaks. "Apgaismības laikmeta idejas un to atspulgi izglītībā". J.Anspaks. Pe', 4.
  • Konspekts 'I.Anspaks. "Apgaismības laikmeta idejas un to atspulgi izglītībā". J.Anspaks. Pe', 5.
  • Konspekts 'I.Anspaks. "Apgaismības laikmeta idejas un to atspulgi izglītībā". J.Anspaks. Pe', 6.
Darba fragmentsAizvērt

18. gs. Latvijā izplatās apgaismības idejas, izvirzot spilgtus jauno ideālu popularizētājus un aizstāvjus. Sākot no 19. gs. vidus, Latvijā izvēršas plaša apgaismības kustība, kura vieno latviešu tautas nacionālos spēkus nozīmīgāko sociālo, kultūras un izglītības problēmu risināšanai.

Šī laika norišu labākai izprašanai, jāpievēršas apgaismības pedagoģijas ideju sākotnei, to avotiem un izplatībai Eiropā un pasaulē.
Apgaismības laikmetu raksturo viduslaiku domāšanas veida sabrukums, jauno laiku ideju un ideālu izvirzīšana un to nostiprināšanās politikā un ideoloģijā, kultūrā un izglītībā.

I.Kants apgaismību aplūko kā nozīmīgu posmu cilvēces vēsturiskajā attīstībā. Tās būtību raksturo cilvēka prāta spēju plašs pielietojums, sociālās un garīgās attīstības nodrošinājums un vispārējā kultūras līmeņa celsme.…

Atlants