Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Informācijas ētika Latvijā', 1.
  • Konspekts 'Informācijas ētika Latvijā', 2.
  • Konspekts 'Informācijas ētika Latvijā', 3.
  • Konspekts 'Informācijas ētika Latvijā', 4.
  • Konspekts 'Informācijas ētika Latvijā', 5.
  • Konspekts 'Informācijas ētika Latvijā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Informācijas brīvības ne¬līdzsvarotība ar atbildību izpaužas vairākās tendencēs, no kurām Latvijā par acīmredzamākajām atzīstamas sekojošās:10
• publiskās apkaimes komercializācija un patērniecības standartu kultivācija – pieaug pieprasījums pēc ātras informācijas pieejamības un nemitīgas atjaunošanās;
• negatīvas informācijas pārsvars pār pozitīvām un labvēlīgām vēstīm - „Normas pārkāpums intensificē rezonansi, palielina interesi un veicina turpinā¬juma gaidas.”10
• publiskās telpas seksualizācija – konstruē nepareizus priekšstatus par ideālu cilvēku, rada stereotipus;
• informatīvās vides banalizācija un trivializācija – cilvēki neuzskata par nepieciešamību iedziļināties vai meklēt kopsakarības;
• publiskās apkaimes brutalizācija un agresivizācija” – anonimitāte viedokļa paušanā garantē iespēju izteikties kā un par ko vien vēlies, neievērojot elementāru cieņu un pieklājību. Cieša saplūšana ar citām kultūrām un to pieņemšana, sajaukšanās ar savu kā par pašsaprotamu lietu.
„Atbildības princips informācijas ētikā ir viens no veidiem, kā atbalstīt pilnvērtīgas, proti, intelektuāli un emocionāli jēgpilnas, informācijas ietekmi uz sabiedrības vērtībām (..).” 10

Autora komentārsAtvērt
Atlants