Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.07.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 1.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 2.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 3.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 4.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 5.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 6.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 7.
  • Referāts 'Uzņēmuma mērķu noteikšana', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Mērķi – ir konkrēts stāvoklis vai gala rezultāts, ko izvirza un cenšas sasniegt kopīgā darbā apvienojusies grupa.
Mērķi tiek noteikti analīzes un sintēzes procesā, jo mērķi ir plānošanas funkcijas galvenie instrumenti.
Mērķiem jāatbilst visām menedžmenta funkcijām.
Uzņēmuma mērķu noteikšanas svarīgumu nevar pārvērtēt. Bez skaidri formulētiem mērķiem uzņēmumā var notikt maldīšanās visdažādākos virzienos.
Mērķu izvirzīšanas iemesli ir šādi: pārvērst misiju konkrētās izpildāmās darbībās; veidot atskaites sistēmu organizācijas novērtēšanai; nodrošināt stingru un konsekventu darbību.
Mērķiem jābūt konkrētiem, izmērāmiem, reāliem, noteiktiem, daudzveidīgiem.
Galvenie uzņēmuma panākumi var būt finansu un stratēģiskajās jomās.
Stratēģiskie mērķi ir saistīti ar uzņēmuma konkurētspējas nostiprināšanu kopējā tirgū. Stratēģisko mērķu sasniegšanai parasti tiek plānoti 3-5 gadi un vairāk.
Finansiālie mērķi ir saistīti ar uzņēmuma finansu darbības uzlabojumiem, kas ir svarīgi uzņēmuma pastāvēšanai. Tie visbiežāk ir saistīti ar īstermiņa darbību viena gada ietvaros.
Kopš uzņēmējdarbības sākumiem lielākā daļa uzņēmumu koncentrējās uz vienu visiem saprotamu mērķi - gūt peļņu. Šodien turpretī lielākā daļa uzņēmumu vairs neuzskata peļņu par visaugstāko mērķi.
Dažādu līmeņu menedžeri ir orientēti uz dažādu veidu mērķiem. Mērķus var noteikt šādos līmeņos: uzņēmuma līmenis; procesu līmenis, struktūrvienības līmenis; darbinieku līmenis.
Jebkura līmeņa mērķis jānosaka, pamatojoties uz uzņēmuma vīziju, misiju un stratēģiju, lai mērķi nebūtu pretrunā ar uzņēmuma stratēģiskajiem darbības virzieniem.
Mērķu noteikšana notiek četros posmos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants