Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Baroks', 1.
  • Prezentācija 'Baroks', 2.
  • Prezentācija 'Baroks', 3.
  • Prezentācija 'Baroks', 4.
  • Prezentācija 'Baroks', 5.
  • Prezentācija 'Baroks', 6.
  • Prezentācija 'Baroks', 7.
  • Prezentācija 'Baroks', 8.
  • Prezentācija 'Baroks', 9.
  • Prezentācija 'Baroks', 10.
  • Prezentācija 'Baroks', 11.
  • Prezentācija 'Baroks', 12.
  • Prezentācija 'Baroks', 13.
  • Prezentācija 'Baroks', 14.
  • Prezentācija 'Baroks', 15.
  • Prezentācija 'Baroks', 16.
  • Prezentācija 'Baroks', 17.
  • Prezentācija 'Baroks', 18.
  • Prezentācija 'Baroks', 19.
  • Prezentācija 'Baroks', 20.
  • Prezentācija 'Baroks', 21.
  • Prezentācija 'Baroks', 22.
  • Prezentācija 'Baroks', 23.
  • Prezentācija 'Baroks', 24.
  • Prezentācija 'Baroks', 25.
  • Prezentācija 'Baroks', 26.
  • Prezentācija 'Baroks', 27.
Darba fragmentsAizvērt

Baroks bija mākslas periods un stils, kas aizsākās Eiropā (Itālijā, Romā) ap 1600. gadu un dominēja visu 17.gs. (Tas izplatījās arī daudzās citās Eiropas zemēs)
Baroks kā stils sākās arhitektūrā, bet būtiski ietekmēja arī skulptūru, glezniecību, mūziku un dekoratīvi lietišķo mākslu.
Tā galvenās iezīmes: formu plastiskums un dekoratīva greznība, krāšņums un ārējais spožums, kas savijas ar trauksmainu emocionalitāti, tāpat arī formu brīvība, kustība un monumentalitāte.
Baroka nosaukums, iespējams, radies no sena portugāļu valodas vārda barocco, kas apzīmē neregulāras formas pērles. 1925. g. Pazaureks izteica hipotēzi, ka vārds "baroks" ir radies no vārda "parūka" (itāliešu parrucca, franču perruque).
Arhitektūra
Baroku uzskata gan par baznīcas kungu, gan laicīgo valdnieku stilu, jo tas visspilgtāk izpaudās baznīcu un piļu arhitektūrā.
Pilīs tika uzsvērts to reprezentatīvais raksturs: vērienīgas, krāšņas fasādes un ēku sānspārnu ietvertie goda laukumi. Interjerā dominēja plašas parādes kāpnes, zāļu anfilādes (telpas, kas savā starpā savienotas ar durvīm, un atrodas taisnā rindā citas aiz citām) un galerijas.
Visi telpu apjomi bija pārpildīti ar dekoru, griezumiem, marmoru, nebeidzamām spoguļu rindām, gobelēniem un dekoratīvi alegoriskām ainām freskās un griestu gleznojumos.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants