Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības mārketings. Cena', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības mārketings. Cena', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmējdarbības mārketings. Cena', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Izdala:
brīvās jeb tirgus cenas;
fiksētās cenas;
regulējamās cenas.
Cenu politika – uzvedības filozofija vai darbības vispārīgie principi saskaņā ar kuriem firma nosaka savu tirgū piedāvāto preču un pakalpojumu cenas

Cenu politika – cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus firma risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.
Pārdevējam ir svarīgi zināt ne tikai to, ka zema cena rosina preču pirkšanu vai augsta cena stimulē to ražošanu. Viņam ir jāzina arī tas, kādā mērā cenu izmaiņas ietekmē kopējos ieņēmumus no preču realizācijas. Tas, vai tie samazināsies vai palielināsies ir atkarīgs no pieprasījuma un piedāvājuma elastīguma.

Atlants