Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās problēmas', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās problēmas', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās problēmas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Reālajā dzīvē tikai dažas kompānijas pieņem lēmumus par pilnīgo standartizāciju vai par pilnīgo lokalizāciju. Mārketinga speciālisti uzskata, ka stingra standartizācijas ievērošana nav efektīva. Darbojoties ar kultūru, valodām, politiskajam un ekonomiskajam valstu atšķirībām, kompānijām jābūt pietiekoši elastīgam. No otras puses, absolūti lokalizētas mārketinga un reklāmas programmas nav izdevīgas un iespējamas realizācijai.
Pārsvarā kompānijām ir divi mārketinga stratēģiski mērķi:
1. vienota tirdzniecības markas imidža izveidošana. Uzņēmumi cenšas atrast unikālu tirdzniecības markas identifikāciju, kura būs skaidra un saprotama katras valsts iedzīvotājiem. Piemēram, McDonald's dzeltena arka, kura ir atpazīstama jebkur pasaulē;
2. ekonomiskas efektivitātes vajadzība. Ar vienotas tirdzniecības markas izmantošanu ir saistīta spēja izmantot ekonomisko efektivitāti. Materiāla vajadzība palīdz uzņēmumiem attīstīties līdz pasaules mērogiem.
Straujš tehnoloģiskais progress arī ietekmē globāla mārketinga un reklāmas attīstību. Televīzija un internets šodien ir pieejamas gandrīz visiem un līdz ar to nacionālas reklāmas un globāla mārketinga idejas kļūst par reālitāti.
Tomēr, nav iespējams pielāgot visas kultūras un nacionālas atšķirības vienotai mārketinga stratēģijai. Globālais mārketings ir ļoti pievilcīgs ar savu cenu un efektivitāti, un kompānijas pieņem to, neskatoties uz daudzām negatīvam pusēm. Pārāk liela aizraušana ar globālajam mārketingam var mainīt kompānijas prioritāti uz materiālo pusi.
Neskatoties uz to, ka daudzas kompānijas pāriet uz globālu mārketingu, vietējas tirdzniecības markas paliek tikpat nozīmīgas. Piemēram, nodibināta Londonā kompānija B.A.T. Industries pārdot 240 cigarešu markas, tomēr tikai 10 no tiem, tādas kā Kent, Lucky Strike, ir globālas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants