Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konkurence', 1.
  • Referāts 'Konkurence', 2.
  • Referāts 'Konkurence', 3.
  • Referāts 'Konkurence', 4.
  • Referāts 'Konkurence', 5.
  • Referāts 'Konkurence', 6.
  • Referāts 'Konkurence', 7.
  • Referāts 'Konkurence', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus satur informāciju cenu formā, ar ko tiek iepazīstināti cilvēki, kas pārdod vai pērk preces un pakalpojumus. Abu ekonomisko subjektu – patērētāja un ražotāja – intereses tirgū ir gluži pretējas. Tirgū notiek interešu saskaņošana, preces tiek pārdotas par cenu, kura ir pieņemama abām pusēm.
Līdzsvara cena – cena, kas nodrošina līdzsvaru starp piedāvājuma un pieprasījuma lielumu. Mehānisms, kas nodrošina līdzsvara cenas veidošanos tirgū, ir konkurence, cīņa par ekonomisko izdzīvošanu, pircēju un pārdevēju interešu iedarbība. Stihisks tirgus mehānisms, konkurences spēks ar cenu palīdzību galu galā līdzsvaros piedāvājumu un pieprasījumu. Konkurence ir neatkarīgu pircēju un pārdevēju savstarpēja sāncensība, cīņa tirgū par labākām pirkšanas un pārdošanas iespējām, lielāku peļņu.
Cenu noteikšana ir viens no sarežģītākajiem uzdevumiem, ar ko sastopas biznesa cilvēki – kā izveidot konkurētspējīgu cenu sistēmu, neradot zaudējumus?
Cenas un to pamatojums ļoti nopietni ietekmē biznesa sekmes, uzņēmuma imidžu un spēju nodrošināt un saglabāt uzņēmuma klientu bāzi. Nosakot cenas, ļoti svarīga ir tirgus izpratne un konkurence. Arī starptautiskā konkurence var stipri ietekmēt uzņēmuma cenu politiku. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants