Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 1.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 2.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 3.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 4.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 5.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 6.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 7.
  • Eseja 'Sabiedrisko attiecību konsultanta attiecības ar medijiem. Mediju vides attīstība', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedrisko attiecību konsultants strādājot, kādā no uzņēmumiem izstrādā metodes, un idejas, kuras saskaņojot ar uzņēmuma vadību ievieš arī praksē. Sabiedrisko attiecību speciālists būtībā pārstāv visu uzņēmumu - uzturot saikni starp uzņēmumu un masu saziņas līdzekļiem.
Uz cilvēku nepārtraukti darbojas milzīga informācijas plūsma: radio, televīzija, prese, Internets... Sabiedrībā eksistē vesela masu komunicēšanas procesu sistēma. Tā nodrošina sakarus ar sabiedrību, ko realizē dažādu rangu ierēdņi, biznesa struktūras un masu mediji. Lai sabiedrisko attiecību speciālists varētu veikt šo savu pienākumu daļu, viņam ir jāizprot informācijas loma, dažādi masu saziņas līdzekļi un to iezīmes, kā arī to cilvēku dzīvesveids un vērtības, kuri ir cieši saistīti ar masu saziņas līdzekļiem.
Pašlaik, Latvijas medijiem, īpaši internetā, ir tāda tendence nepapildināt un neizpētīt preses relīzes vēstījumu no citiem skatu punktiem. Tas nozīmē, ka sabiedrisko attiecību speciālistam ir jāzina to, ko no viņa gaida žurnālisti. Būtībā preses relīzes (mapīte ar uzņēmuma jaunumiem, kas ir domātas medijiem) ziņojumos ir jāietver kaut kas sensacionāls un jādod fona informācija, kā arī informāciju par plānoto uzņēmumi nākotnes attīstību, lai radītu mediju interesi. Jo katra mediju interesēs ir piesaistīt pēc iespējas lielāku sabiedrības daļu ar aktuālākajām ziņām, iegūstot arvien lielāku peļņu.
Dažkārt, tiek uzskatīts, ka PR speciālists ir žurnālista ienaidnieks. Jo žurnālists ātri reaģē uz baumām un ir gatavs tās atspoguļot masu medijos, lai celtu lasītāju reitingus. Taču sabiedrisko attiecību speciālists nedrīkst pieļaut to, ka uzņēmuma tēls kļūst nestabils. Tādēļ sabiedrisko attiecību speciālistam ir jāseko līdzi visām ziņām, kā arī jāneitralizē klīstošās baumas, pirms tās uzzina žurnālists.
Vajadzīgais paziņojums tiek noformēts trijos iespējamos variantos: verbālajā, vizuālajā un notikumu. Vizuālā un notikumu komunicēšana ir cilvēkiem vieglāk uztverama un to ir vieglāk atcerēties. Atšķirībā no reklāmas PR nesatur tiešu saucienu darboties. Public relations principi un tehnoloģijas nepaliek nemainīgi, bet mainās atbilstoši laikam. Mainās arī to realizācijas metodes. piemēram, hohlomas apgleznojums uz British Airways lidmašīnām, kas veic reisus uz Maskavu, pats no sevis tieši neaicina pirkt biļetes uz šīs aviokompānijas reisiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants