Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 1.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 2.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 3.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 4.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 5.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 6.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 7.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 8.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 9.
  • Konspekts 'Jauktā kora dziesmas "Lai zemei sāpes nav" analīze', 10.
Darba fragmentsAizvērt

IV Mākslinieciskā izpildījuma analīze
1. Skaņdarba iestudēšanas paredzamās grūtības:
• Dziesmā „Lai zemei sāpes nav” ļoti svarīgi panākt plūstošu un izlīdzinātu dziedājumu (neakcentējot patskaņus vai līdzskaņus), izjust kādas atkāpes (piem. vārds „kad”- 2.t. un 5.t., 12.t.18.t.). Visas atkāpes un tempa agoģikas ir atkarīgas no diriģenta izjūtas un interpretācijas.
• Dziesmas harmoniskā valoda ir ļoti krāšņa un tēlaina, tādēļ svarīga ir harmonijas saskaņas ansambļa veidošana. Manuprāt, visgrūtāk varētu būt izpildīt dziesmu intonatīvi precīzi, jo dziesmas harmonijā ir modulācijas, alterācijas un novirzes.
• Kā arī ne mazāk svarīgi ir precīza vārdu galotņu izdziedāšana un laicīga noņemšana, kas ir paredzēta nošu partitūrā, piemēram, pauzes 2.,4.,17.,18.,20.,24. taktīs.

2. Diriģenta žests :
Manuprāt, liela nozīme dziesmā ir sagatavošanas mājienam. Dziesma sākās uz vājo taktsdaļu, tādēļ ir ļoti svarīgs pirmais diriģenta mājiens. Kā arī dziesmā daudzviet sastopamas pauzes, kuras ir jāievēro, bet tajā pašā neļaujot dziesmai apstāties, tādēļ diriģenta žestam jābūt ļoti izjustam- legato, kā arī ļoti precīzam, lai sagatavotu noņēmuma un sākuma mājienu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants