-
Konkurētspējas noteikšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Par uzņēmumu „Rīgas piena kombināts” | 4 | |
Par uzņēmumu „Valmieras piens” | 5 | |
1 | Tirgus segmentācija | 6 |
1.1. | Mērķu tirgus noteikšana | 6 |
2. | Prece | 9 |
2.1. | Pārtikas preču klasifikācija un sortiments | 9 |
2.2. | Preces ārējais izskats | 11 |
2.3. | Tara un iesaiņojums | 12 |
2.4. | Marķējums un svītru kods | 13 |
2.5. | Pārtikas preču uzglabāšanas noteikumi un termiņi | 14 |
2.6. | Preces dzīves cikls | 15 |
3. | Tirgus izpēte | 17 |
3.1. | Datu vākšanas metode | 17 |
3.2. | Datu analīze | 18 |
4. | Cena | 19 |
4.1. | Faktori, kas ietekmē cenas noteikšanu | 19 |
4.2. | Cenas noteikšanas mērķi | 20 |
4.3. | Cenu noteikšanas metodes | 21 |
4.4. | Cenu noteikšanas stratēģijas | 23 |
5. | Sadale | 24 |
5.1. | Sadales kanāli | 24 |
5.2. | Mazumtirdzniecības metodes | 25 |
5.3. | Noliktavas saimniecība | 25 |
6. | Preces virzīšana tirgū | 26 |
7. | Konkurētspēja | 27 |
7.1. | Tuvāko konkurentu noteikšana | 28 |
7.2. | Konkurētspējas noteikšana | 29 |
Secinājumi | 32 | |
Priekšlikumi | 33 | |
Izmantotā literatūra un interneta adreses | 34 |
Secinājumi
Visnotaļ, rakstot šo darbu, es padziļināju savas zināšanas un atgādināju sev dažādas lietas, kuras bija aizmirsušas no mācību stundām. Uzzināju dažādas jaunas lietas par abiem ražošanas uzņēmumiem un viņu produkciju. Sapratu, ka uzņēmumu konkurēšana ir sarežģīts process, jo nemitīgi ir jāseko līdzi, ko dara konkurējošie uzņēmumi, kas notiek ar cenām tirgū, ko patērētāji vairāk izvēlas, jāseko līdzi patērētāju vēlmēm, nemitīgi jāseko līdzi statistiskām un jādomā par to, lai prece spētu konkurēt un nepazustu no tirgus, lai prece atrastos brieduma stadijā nevis krituma, lai tā dzīvo, nevis iznīkst.
Pabeidzot, savu darbu sapratu, ka ievadā izvirzītā tēze ir apstiprinājusies, jo abi šie ražotāji ir augsti konkurētspējīgi, veikalos ir novērojams, ka abu šo ražotāju produkcija ir pieprasīta, gan tādēļ, ka ir augsta kvalitāte, gan tādēļ, ka ir pieņemamas cenas un lielā nozīmē tādēļ, ka ražotāji ir iekarojuši patērētāju uzticamību saviem himozīnajiem sieriem. Manu uzticamību vairāk ir ieguvis „Rīgas piena kombināts”, jo man personīgi svarīgāka ir himozīnā siera kvalitāte un tieši šis ražotājs to spēj man kā patērētājam apmierināt.
Priekšlikumi
Tā kā abu uzņēmumu konkurētspēja ir augsta, tad abiem ražotājiem ir tik pat cītīgi jāseko līdzi savu himozīno sieru kvalitātei, jāseko līdzi tirgus cenām, patērētāju vajadzībām un vēlmēm, tāpat nemitīgi jāseko līdzi konkurentu darbībai, lai noturētu savu preci tirgū.
Lai noturētos šie ražotāji „Rīgas piena kombināts” ar zīmolu „Limbažu piens” un „Valmieras piens” līderu pozīcijā tirgū, ir jārisina stratēģisks uzdevums- jāapsteidz konkurenti ar jaunu preču izstrādāšanu un ieviešanu ražošanā, jāizmanto jaunas tehnoloģijas, jāizstrādā jauns dizains, jāpazemina ražošanas izmaksu līmenis, jāpilnveido sadales un virzīšanas sistēmas. Un pats svarīgākais ir pētīt konkurentu vidi, veicot pētījumus par galvenajiem konkurentiem un rezultātus uzkrāt speciālās datu bankās. Iegūtā informācija ļauj speciālistiem veikt novērtējumu par katru konkurences faktoru un raksturot uzņēmuma stāvokli tirgū attiecībā uz galvenajiem konkurentiem. Abiem šiem uzņēmumiem jācenšas būt labākajiem.
Lai veicinātu pārdošanu vēl šiem uzņēmumiem lielāka uzmanība būtu jāpievērš konkursiem, gadatirgiem, loterijām un prēmijām, jo liela daļa patērētāju ir ieinteresēti piedalīties šāda tipa akcijās, kur var gūt papildus labumus un balvas.
…
Savā darbā izvēlējos salīdzināt „Rīgas piena kombināta” himozīnos sierus ar zīmolu „Limbažu piens” un „Valmieras piena” himozīnos sierus. Gan „Rīgas piena kombināts”, gan „Valmieras piens” ir augsti konkurētspējīgi uzņēmumi un savā ziņā ļoti līdzīgi konkurējoši, protams, ir sava veida atšķirības, gan kvalitātē un cenās, bet tas papildina tikai viens otra konkurētspējas līmeni.