Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā, pasaulē', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā, pasaulē', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā, pasaulē', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Cik liels ir, un kā sadalās, reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā un pasaulē?
Latvijā reklāmas tirgus izpēte tiek veikta kopš 1994. gada. Mediju reklāmas tirgus 2008. gadā sasniedza 97, 1 milj. Ls. Kā rāda statistika visvairāk reklāmu tiek rādīts Tv, kur tiek reklamēts 35 % no visām reklāmām, 18 % - avīzēs, 16 % - žurnālos, 11 % - radio, 10 % - vides reklāma, 9 % - interneta, 1 % - kino.
Kopējais Baltijas reklāmas tirgus apjoms sasniedzis 406,3 miljonus eiro, tas pērn pieaudzis par 4%. Latvijā reklāmas tirgus apjoms 2008.gadā bija 138,2 miljoni eiro, Lietuvā - 157 miljoni eiro, bet Igaunijā - 111,2 miljoni eiro.
2008. gadā tāpat kā 2007. gadā Baltijā no kopējā reklāmas apjoma vislielāko daļu sastāda TV reklāma (36 %), otrs lielākais reklāmas apjoms ir avīzēs (26 %), kam seko reklāma žurnālos (13 %). Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā ir 9 %, savukārt vides reklāmas un interneta - 8 %, bet kino reklāmas – 0,3 %.1
2008. gadā kopējais pasaules reklāmas tirgus apjoms ir novērtējams 491, 634 milardu ASV dolāru. 38 % no kopējā reklāmu apjoma tika izvietoti TV, 25, 4 % - laikrakstos, 11, 5 % - žurnālos, 10, 3 % - internetā, 7, 6 % - radio, 6, 7 % - vides reklāma, 0, 5 % - kino.2

Atlants