Vērtējums:
Publicēts: 13.09.2000.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 1.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 2.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 3.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 4.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 5.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 6.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 7.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 8.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 9.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 10.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 11.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 12.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 13.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 14.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 15.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 16.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 17.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 18.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 19.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 20.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 21.
  • Referāts 'Tirdzniecības aparāta organizacionālās struktūras izvēle', 22.
Darba fragmentsAizvērt

1. Atbildes reakcija – saņēmēja atbildes komplekss, kurš radies pēc kontakta ar piegādātāju.

2. Cilvēkus, kuri nodarbojas ar komerciālo darbību, sauc dažādi: tirdzniecības aģenti, kontaktori, tirdzniecības konsultanti, noieta inženieri, pārstāvji uz vietām, aģenti, pakalpojumu aģenti, mārketinga aģenti.

3, Kontrole – stratēģisko un mārketinga plānu izpildes rezultātu analīze un koriģējošu darbību pieņemšana.

4. Noieta stimulācija – daudzveidīgu stimulējošas iedarbības līdzekļu izmantošana, kas paātrinātu un/vai pastiprinātu tirgus atbildes reakciju.

5. Plānošana – formāla procedūra, kas vērsta uz noieta un peļņas pieaugumu. Sastāv no divām daļām – stratēģiskās un mārketinga plānošanas.

6. Pārdevēja iedarbība – spēja atstāt klienta apziņā iespaidu par sevi un savu preci.

7. Pārdošanas process – tirgus situācija, kura radusies firmās, tās pārdevēju un servisa personāla darbībā un nosaka turpmāko pārdošanas rezultātu.

8. Tirgus – esošo un potenciālo preces pircēju kopums.

9. Tirdzniecības aģents – persona, kura darbojas firmas vārdā, kura izpilda vienu vai vairākas no sekojošajām funkcijām: potenciālo klientu meklēšana (noskaidrošana), komunikāciju veidošana, noieta veicināšana, apkalpošanas organizācija, informācijas vākšana, resursu sadale.

10. Tirdzniecības process – etapi preces pārdošanā, kuri jāveic tirdzniecības aģentam: potenciālo pircēju meklēšana un novērtējums, pirmsvizītes sagatavošanās, pieeja klientam, preču demonstrācija un prezentācija, iebildumu vai pretenziju noregulēšana, darījuma noslēgšana un šī darījuma novešana līdz izpildei, rezultāta pārbaude.

11. Tirgus robežu paplašināšana – firmas centieni palielināt noietu, balstoties uz esošo preču piedāvājumu jaunos tirgos.

12. Tiešā pārdošana – mutisks preces piedāvājums sarunas laikā ar vienu vai vairākiem potenciālajiem ar mērķi pārdot piedāvātās preces.

13. Vairumtirdzniecība – iekļauj sevī jebkuru darbību, kas saistīta ar preču vai pakalpojumu pārdošanu tiem, kuri pērk tos ar tālākpārdošanas mērķi vai profesionālai izmantošanai. Tā nodrošina tirdzniecības procesa efektivitāti.
Pēc firmas tirdzniecības aparāta darbības uzdevumu uzstādīšanas jāsāk izvērtēt tā darbības principi, struktūra un darbinieku novērtējums.

Darbības principi.
Konkurences cīņā par klientiem ir katra uzņēmuma ikdiena, un savu stratēģiju vai vajag balstīt uz pirkuma veikšanas procesa īpatnībā. Firma var balstīties uz vienu vai vairākiem sekojošiem noieta organizācijas principiem:
1. Tirdzniecības aģents – pircējs
Tirdzniecības aģents kontaktējas ar katru potenciālo vai esošo klientu tieši vai pa telefonu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants