Vērtējums:
Publicēts: 07.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Humānas savstarpējās attieksmes, attiecības un tuvības teorija, saruna', 1.
  • Konspekts 'Humānas savstarpējās attieksmes, attiecības un tuvības teorija, saruna', 2.
  • Konspekts 'Humānas savstarpējās attieksmes, attiecības un tuvības teorija, saruna', 3.
  • Konspekts 'Humānas savstarpējās attieksmes, attiecības un tuvības teorija, saruna', 4.
  • Konspekts 'Humānas savstarpējās attieksmes, attiecības un tuvības teorija, saruna', 5.
  • Konspekts 'Humānas savstarpējās attieksmes, attiecības un tuvības teorija, saruna', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Emocijas attieksmē ir vienmēr saistītas ar kādu konkrētu objektu. Attieksmes savā mērā ir noturīgas atšķirībā no emocijām.
Tika uzskatīts, ka attieksmes veidojas cilvēka dzīves laikā.
Attieksmju funkcijas:
1. Zināšanu funkcija – palīdz izskaidrot un saprast apkārtējo pasauli.
2. Utilitārā funkcija – palīdz cilvēkiem sasniegt vēlamo mērķi un saņemt par to apbalvojumu, kā arī izvairīties no soda.
3. Vērtību izpausmes funkcija – atspoguļo cilvēka nozīmīgākās vērtības.
4. Ego aizsardzības funkcijas – var aizsargāt pret negatīvām jūtām pašam pret sevi vai savu grupu.
5. Vienkāršotu attieksmju funkcija – vērtējošās un ekspresīvās. Vērtējošās ir tradicionālajā izpratnē. Ekspresīvā kalpo kāda mērķa sasniegšanai (pašapziņai, dalībai „savējo” grupās)
Attieksmes veidojas kā nosacījuma reflekss. Attieksmes var veidoties arī kā operantais nosacījuma reflekss.
Attieksmju veidošanās mehānisms darbojas arī ģimenē (pieņem bērna viedokli, tādējādi veidojot viņā attieksmes veidošanos).
Attieksmes var veidoties arī neapzināti, reizēm tā arī ir pretrunā ar cilvēka saprātīgajiem lēmumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants