Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.06.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 25 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 1.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 2.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 3.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 4.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 5.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 6.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 7.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 8.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 9.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 10.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 11.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 12.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 13.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 14.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 15.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 16.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 17.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 18.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 19.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 20.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 21.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 22.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 23.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 24.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 25.
  • Referāts 'Dabiskās tiesības', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Dabisko tiesību jēdziens un to izcelšanās    5
1.1.  Dabisko tiesību jēdziena izpratne    5
1.2.  Dabisko tiesību rašanās    8
2.  Dabisko tiesību periodizācija un attīstība    11
2.1.  Antīkās dabiskās tiesības    11
2.2.  Kristīgi teoloģiskās (viduslaiku) dabiskās tiesības    13
2.3.  Apgaismības (saprāta) dabiskās tiesības    16
3.  Dabisko tiesību ideju atspoguļojums normatīvajos aktos    20
  Kopsavilkums    24
  Izmantoto avotu saraksts    25
Darba fragmentsAizvērt

Kopsavilkums
Uz veiktā pētījuma pamata, var veikt sekojošus secinājumus.
1. Dabisko tiesību tēma ir visai aktuāla, kā arī tiek aktīvi vērtēta un pārskatīta juridiskajā literatūrā, gan teorētiķu, gan praktiķu vidū.
2. Dabisko tiesību pirmsākumi vērojami Senajā Romā un Grieķijā. Par dabisko tiesību domas atklājējiem tiek uzskatāmi sofisti 5.gs.p.m.ē.
3. Analizējot dabisko un pozitīvo tiesību izscelšanās avotus tika noskaidrots, ka dabiskās tiesības rodas no dabas, cilvēka saprāta, savukārt pozitīvās tiesības izdod likumdevējs.
4. Antīkajos laikos tika uzskatīts, ka dabiskās tiesības izriet no dabas. Šajā laika posmā vadījās no tā viedokļa, ka dabiskās tiesības nosaka kas ir taisnīgi un kas nav.
5. Viduslaikos par dabisko tiesību avotu vai radītāju tika uzskatīts Dievs. Tas tika saistīts ar to, ka šajā laika posmā dabiskās tiesības tika papildinātas ar reliģiskās ticības elementu.
6. Visbeidzot jaunajos laikos tika izveidota dabisko tiesību doktrīna (teorija, skola) un dabiskās tiesības sāk iekļaut likumos. Šajā laika posmā dabiskās tiesības netika atzītas par mūžīgajām tiesībām.
7. Mūsdienās likumdevējs aizvien vairāk pozitivē dabiskās tiesības, jo aizvien vairāk tiek aizskartas cilvēku pamattiesības, bet dabisko tiesību iekļaušana tiesibu normās ļauj risināt šo problēmu .
8. Nav iespējams pilnīgi atteikties no dabiskajām tiesībām kaut vai tādēļ, ka eksistējošām tiesību normām ir jābalstās uz kaut kādiem objektīviem izcelšanās pirmsākumiem, kuri nav atkarīgi no cilvēka.
Runājot par priekšlikumiem. Pēc autores viedokļa, šeit var minēt problēmu, kas pastāv valstīs, kur netiek atbalstītas dabiskās tiesības. Šajās valstīs būtu jāpievērš lielāka uzmanība šīm tiesībām, jo tādā veidā tas sekmētu sabiedrības attiecības ar valsti un cilvēki savā valstī justos drošāki.
Pētījumā izvirzītais mērķis tika pilnībā sasniegts, tā kā tika izpētīti visi būtiskākie momenti, sākot no dabisko tiesību izcelšanās, beidzot ar dabisko tiesību ideju izpēti normatīvajos aktos.
Pētījuma hipotēze darba gaitā tika apstiprināta, jo darbā tika pētītas vairākas valstis, kurās tika saskatītas problemas ar cilvēku dabisko tiesību ievērošanu, kā arī autore nonāca pie secinājuma, ka Latvijas normatīvajos aktos tiek intensīvi iekļautas dabiksās tiesības.

Autora komentārsAtvērt
Atlants