Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.03.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 1.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 2.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 3.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 4.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 5.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 6.
  • Konspekts 'Produkta dzīves cikla posmi. Preces dzīves cikla koncepcijas. Preces dzīves cikl', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Kā var paildzināt produkta dzīves ciklu?
Autors Maikls Dž. B. izsaka piemēru par dzērienu „Lucozade”, kas 1927. gadā tika radīts kā gāzēts glikozes dzēriens ar citronu garšu, un kura pārdošanas apjomi 1977. gadā kritās par 12 %. Lai paildzinātu produkta dzīves ciklu, menedžeri izvēlējās agresīvāku stratēģiju, paplašinot produkta izmantošanas iespējas. Aptaujā tika noskaidrots, ka šo dzērienu 30% pircēju iegādājās slimiem bērniem, lai tie vieglāk atveseļotos, savukārt pārējie pieaugušie vienkārši kā atspirdzinošu dzērienu. Ja uzņēmums būtu izvēlējies pāriet uz atspirdzinājumu tirgu, tas zaudētu pārdošanas apjomus, kas nāca no slimojošo bērnu pircēju kategorijas. Tāpēc uzņēmums mainīja cilvēku uztveri, uzsverot dzēriena labās īpašības atlabstot no noguruma, kas dienas laikā sarkājas, norādot produkta ekskluzīvo izmantošanu nevis lietojot to tikai slimības gadījumos, bet priekš veselības kopumā. Šādi uzņēmums panāca pārdošanas apjomu palielināšanos par 13%.
Autors Ēriks. N. B. uzsver dažādas produkta dzīves cikla paildzināšanas iespējas:
• produkta modifikācija – mainot kāda produkta īpašības, piemēram, tā kvalitāti, veikstpēju, vai izskatu var palielināt un paplašināt produkta pārdošanu. Jaunas funkcijas, iepakojums vai aromāts var tikt izmantots, lai mainītu produkta īpašības un dotu uzlabota produkta iespaidu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants