Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 1.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 2.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 3.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 4.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 5.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 6.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 7.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 8.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 9.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 10.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 11.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 12.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 13.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 14.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 15.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 16.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 17.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 18.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 19.
  • Konspekts 'Mājsaimniecības preču pieprasījums', 20.
Darba fragmentsAizvērt

Tropiski savienojot cenas un pieprasījuma daudzuma punktus iegūst nepārtrauktu lejupejošu līkni. Tā parāda preces daudzumu , kas tiek pieprasīts pie katra cenas līmeņa. Var arī uzzināt par kādu cenu pircējs vēlēsies iegādāties noteiktu šās preces daudzumu. Kāpēc līkne ir lejupejoša?

1.ja cena mainās strauji, tad pircējs nespēj ātri uz to reaģēt un pieprasījuma izmaiņas ir nelielas;
2.ja cena mainās lēni, tad vidusmēra pircējiem ir iespēja pakāpeniski izmainīt savas ieražas un gaumi, kā rezultātā pieprasījuma var ievērojami palielināties vai samazināties, bez tam daudzām precēm ilgākā laika periodā ir iespējams atrast kādus līdzvērtīgus aizvietotājus vai uzlabojumus.
Grafisku cenu izmaiņu ātruma ietekme uz pircēju reakcijas laiku izpaužas pieprasījuma līknes slīpumā.

d3- pircēju īslaicīga rja.
d2- pircēju vidējā ilguma rja
d1-pircēja īslaicīga rja





Ikvienai mājsaimniecībai ir savs individuālais pieprasījums, taču, mikro analizē arī kopējo jeb tirgus pieprasījums to veidojot saskaita tikai pieprasītās preces daudzumus pie katra attiecīgā cenu līmeņa, tāpēc tirgus pieprasījuma līkne vienmēr ir lēzenāka par individuālā pieprasījuma līkni. Vienkāršības labad pieņemsim ka tirgū ir 3 pircēji
















Praksē ir iespējami izņēmumi t.i. pieprasījuma anomālā rja, kad līkne nav lejupejoša, te ir vairāki gadījumi.
1.Gifena efekts- tas attiecas uz maznodrošinātiem iedzīvotājiem, kuri lielu daļu no saviem ienākumiem tērē dažādā eksistences precē, kurā var atrast relatīvus aizvietotājus, ja pārtikas cena aug, tad šādu mājsaimniecību ienākumi pazeminās un tās ievērojami samazinās dārgāku preču patēriņu, tai pat laikā neskatoties uz vispārēju pārtikas cenu pieaugumu lētāku preču pieprasījums palielinās, ja turpretī pārtikas cenas krīt , tad šādu mājsaimniecību ienākumi aug, tad šie patērētāji dod priekšroku pirkt dārgākas preces un patērēt maizi, putraimus mazāk. Neskatoties uz to relatīvo lētumu. Grafiski šādu pieprasījumu reakciju var attēlot kā augšupejošu līkni.

Autora komentārsAtvērt
Atlants