Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 1.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 2.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 3.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 4.
  • Konspekts 'Sociālie institūti: izglītība, komunikācija un masu mediji', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Komunikācijā liela nozīme ir arī medijiem. Mūsdienu sabiedrība bez komunikācijas, saskarsmes starp cilvēkiem nav iespējama pilnvērtīgi funkcionēt. Lai sabiedrība tiktu izglītota, informēta ne tikai par apkārt notiekošo, bet arī par pasaulē, ir vajadzīga mediju klātbūtne, jo tā dod informāciju ne tikai lokālā mērogā. Taču arī lokālās zināšanas sniedz mums galvenās kultūras iezīmes un ideju, kas piedalās kultūras izplatīšanās procesos.

Galvenie masu mediji ir avīzes, žurnāli, kino un televīzija, un caur tiem notice masu komunikācija. Tā mūsu dzīvēs ieņem ne tikai informaācijas, bet arī izklaides funkciju. Reizēm, tas ko vērojam televīzijā ir maldinošs uzskats, subjektīvs viedoklis par apkārt notiekošo, taču tas var ļoti ietekmēt mūs, mūsu attieksmi un sociālās aktivitātes.
Komunikācijas nozīmīgumu mūsdienu sabiedrībā var apskatīt no trijām funkcijām:
1) Funkcionālisms. Šeit ir nozīmīga Dirheima teorija par to, ka mediji palīdz sabiedrībai socializēties savā starpā. Savukārt, to apskatot, Wright ir izšķīris četras galvenās funkcijas, ko pilda mediji, lai palīdzētu cilvēkam socializēties:
• Novērot apkārt notiekošo, savākt informāciju, atrast svarīgāko, lai to pēc tam izrādītu sabiedrībai.

Atlants