Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgū cenas lielumu ietekme ne tikai konkrētās preces pieprasījums un piedāvājums, bet arī konkurence, bez tās tirgus ekonomika nevarētu reāli pastāvēt. Konkurence ir savstarpēja cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preces pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu un vairāku organizāciju vai arī personu centieni iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus, ražošanas un finansu resursus. Patērētājs konkurē ar citiem patērētājiem, savukārt ražotājs ar citiem ražotājiem. Ekonomikā tiek izdalīti četri konkurences veidi un tie ir:
1.Pilnīgā konkurence
2. monopols un monopsons
3. oligopols un oligopsons
4. monopolistiska konkurence
Tieši šādu klasifikāciju nosaka vairāki kritēriji un tie ir šādi, tā ir iespēja ietekmēt tirgu, tirgus cenas, par kuru firma realizē savu produkciju, tas ir konkrētais pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū, pircēju skaits tirgū, realizējamas produkcijas veids, nosacījumi iekļūšanai kādā nozarē, ārpuscenas konkurences apmēri, drošas informācijas pieejamība. Lai parādītu cik liela konkurence ir konkrētajā tirgū lieto terminu tirgus struktūra, tā ietekmē cenu līmeni, iepirkumu apjomu un uzņēmuma peļņu.1…

Autora komentārsAtvērt
Atlants