Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 1.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 2.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 3.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 4.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 5.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 6.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 7.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 8.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 9.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 10.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 11.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 12.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 13.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 14.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 15.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 16.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 17.
  • Konspekts 'Jaunās preces izveidošana un realizācija', 18.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga stratēģijas svarīga sastāvdaļa ir veicināt idejas par jauno preci, tās attīstīšanu un sekmīgu realizāciju. Tas jādara tāpēc, ka pircējiem visu laiku jāpiedāvā jaunas preces un konkurenti var apsteigt šo vajadzību apmierināšanā.
Kompānijas var plānot divus virzienus, kā pamierināt vajadzības pēc jaunievedumiem, jaunas preces iegādi vai tās attīstīšanu.
Iegādāties var:
- gatavu jauno preci (piemēram, no saviem uzņēmumiem, filiālēm);
- patentu uz jauno preci, kļūstot par patentturētāju,
- licenci uz jauno preci, organizējot tās ražošanu.
Šādos gadījumos kompānijas neattīsta jauno preci patstāvīgi, bet iegūst tiesības to ražot un realizēt tirgū.
Savukārt jaunās preces attīstīšanai ir divas pamatformas:
1. kompānija var organizēt savu iekšējo jaunās preces attīstīšanas procesu atsevišķa menedžera vadībā, izveidojot speciālu daļu, kas veic šo darbu;
2. jauno preci var attīstīt pēc līguma proti, pasūtīt to dažādiem aģentiem, uzticēt zinātniskās pētniecības firmām tās projektēšanu, izstrādāšanu u.t.t.
Daudzas kompānijas kombinē abus minētos jaunās preces ražošanas virzienus.
Jēdziens jaunā prece, pēc speciālistu domām apzīmē tādu preci, kas apmierina patērētāju jaunās vajadzības vai labāk apmierina jau esošās vajadzības. Atšķirībā no daudzām ražošanas definīcijām te tiek uzsvērts, ka jauna prece var būt tikai tā, ko par tādu ir atzinis patērētājs vai mērķtirgus (patēriņa vai industriālais tirgus). Jaunā prece var būt oriģināla, pilnveidota, modificēta vai pavisam jauns modelis.
Pastāv sešas jaunās preces kategorijas, kas atšķiras pēc jauninājuma pakāpes attiecībā pret kompāniju un patērētāju:
1. jauna prece tiek ražota pilnīgi jaunam tirgum (10 %);
2. jaunās preces sortiments – kompānija apstiprinājusi jaunās preces iekļūšanu jau esošā tirgū (20 %);
3. esošā sortimenta papildinājums – kompānija papildina jau esošo sortimentu ar jauno preci (26 %);
4. esošās preces pilnveidojums – jaunā prece tiek pilnveidota un nomaina pašreizējo (26%);
5. pozīciju maiņa – pašreizējo preci novirza uz jaunu tirgu vai tirgus segmentu (7%);
6. izmaksu pazemināšana – jauna prece tiek ražota ar zemākām izmaksām (7 %).

Autora komentārsAtvērt
Atlants