Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 1.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 2.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 3.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 4.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 5.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 6.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 7.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 8.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 9.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 10.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 11.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 12.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 13.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 14.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 15.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 16.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 17.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 18.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 19.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 20.
  • Referāts 'Ceļu būves vēsture ', 21.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
l.  Ievads    2
2.  Ceļu būves vēsture    2
3.  Ceļu būve Latvijā (vēsture)    3
3.l.  Pasta ceļi    3
3.2.  Latvijas pirmās šosejas    3
3.3.  Latvijas šosejas un zemesceļi pēc I Pasaules kara    4
3.4.  Latvijas autoceļi pēc II Pasaules kara    6
4.  Ceļu likumi    7
5.  Ceļu plānošana un būve    8
6.  Ceļu darbu mehanizācija un enerģētika Latvijā    9
9.  Latvijas autoceļi mūsdienās    l4
l0.  Ceļu būve Latvijā agrāk un tagad (salīdzīnājums)    l5
ll.  Ceļu terminu skaidrojošā vārdnīca    l6
l2.  l.Pielikums (attēli un ceļu kartes)    l7
l3.  2.Pielikums (tabulas, shēmas, vēstures dokumenti)    l8
l4.  Nobeigums    l9
l5.  Izmantotās literatūras saraksts    20
Darba fragmentsAizvērt

“Ceļš – tā ir dzīvība” – tā teica senie romieši. Arī šodien ceļus bieži salīdzina ar
asinsvadiem, kas apgādā katras valsts saimniecisko organismu. Ceļi nodrošina cilvēku
pārvietošanos, vienlaikus kalpodami arī preču, kultūras vērtību un ideju apmaiņai.

Par ceļa nozīmīgumu un svarīgumu mēs varam pārliecināties arī mūsu latviešu
autora Jāņa Poruka stāstu ciklā “Mājās un ceļā”, kad Lukažiņa staigā labāku ceļu
meklējumos pie savām meitām, kuras abas ir lieliskas saimnieces.

“Nav no Silmačiem līdz Tilta krogam neviena lielāka akmeņa lielceļa malā, uz kura

Kukažiņa nebūtu kādreiz sēdējusi.. Šie ir tie divi punkti, starp kuriem staigājot, Kukažiņa domā raibas domas..”

Latvijas ceļu tīkls veidojās un attīstījās ģeogrāfisko un ekonomisko faktoru ietekmē.
Tā veidošanās sākās jau l7.gadsimta sākumā. Apjomīgi darbi galveno sauszemes ceļu

Rekonstrukcijā un pārbūvē tika veikti l9.gs. pirmajā pusē, kad Latvijas teritorija bija
Krievijas impērijas sastāvā un pa to notika satiksme starp impērijas galvaspilsētu
Pēterburgu un Rietumeiropu.
Mūsdienās, kad ceļu finansējums krasi samazinās, Latvijas partijas pārstāvji

Atgādina, ka “prioritāšu skaitā autoceļiem jābūt galvgalī. Infrastruktūrai ir jāvelta

Pietiekoši liela nozīme, ja mēs gribam vienmērīgi attīstīt reģionus – infrastruktūrai

Ir jābūt sakārtotai, un ceļi ir viena no galvenajām lietām”. (Ingrīda Ūdre, Jaunā partija).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants