Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 1.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 2.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 3.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 4.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 5.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 6.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 7.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 8.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 9.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 10.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 11.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 12.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 13.
  • Referāts 'Viktors Vazareli un opārts', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Īsi par opārtu    4
  Viktors Vazareli    5
  Secinājumi    8
  Izmantotā literatūra    9
  Anotācija    10
  Pielikums    11
Darba fragmentsAizvērt

,,Māksla visiem” – Tā ir Viktora Vazareli devīze. Es izvēlējos veidot projektu tieši par šo tēmu tāpēc, ka mani ieinteresēja šis mākslas novirziens – opārts un šis novirziena pārstāvis – Vazareli. Izlasot šo darbu, var iepazīties ar Viktora Vazareli biogrāfiju un vēsturi, kā arī uzzināt, kas ir opārts. Viktors Vazareli ir plaši atzīts par opārta tēvu. Viņš ir lielisks 21.gadsimta mākslinieks. Viņa zīmējumi ir pastāvīgi eksponāti pasaules vadošajos muzejos.
Sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados viņa optiskie zīmējumi kļuva par kultūras sastāvdaļu Turklāt stipri iespaidojot arhitektūru, kompjūtergrafiku, modi un mūsu vispārējo uzskatu par mākslu.
Viktors Vazareli savas dzīves laikā sasniedza lielisku slavu un padarīja savu mākslu pieejamu un saprotamu ikvienam.
Viktora Vazareli kinētiskie eksperimenti plakni spēja pārvērst nebeidzamās iespējās. Daudzi ir redzējuši Vazareli darbu publikācijas, taču tikai dažiem ir bijusi izdevība šedevrus izbaudīt ,,dabā”.
Visos opārta darbos kustība vienmēr ir tīri optiska un nekad nav reāla. Opārts ir saīsinājums no amerikāņu nosaukuma ,,Optical Art”. Tā uzplaukums sākās 60. gadu vidū ar pirmo izstādi Ņujorkā (1964 – 1965).
Tā attīstību veicināja konkrētās mākslas un monohromās abstraktās glezniecības pārstāvji, kā arī noderīga bija kinētika un optikā uzkrātā pieredze. Opārtā tika sasniegta ļoti augsta abstrakcijas pakāpe, jo tas tiecās sistemātiski stimulēt aci, lai tādā veidā intensificētu redzi.
Galvenais nebija mākslas darbs, bet iespaids, tāpēc arī nosaukums ,,optiskā māksla”. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants