-
Jūrmalas kūrortviesnīcu piedāvājuma, pieprasījuma un attīstības iespēju izvērtējums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Kūrortviesnīcas kā tūrisma sektors | 4 |
1.1. | Viesnīcu klasifikācija pēc veidiem, to funkcijas | 4 |
1.2. | Kūrortviesnīcu raksturīgākās atrašanās vietas, to piedāvājums | 6 |
1.3. | Kūrortviesnīcu klientu sastāvs, to vajadzības un vēlmes | 7 |
1.4. | Kūrortviesnīcu attīstības iespējas | 9 |
2. | Kūrortviesnīcu pakalpojumu piedāvājuma un pieprasījuma raksturojums | 11 |
2.1. | Piedāvājums – produkti, to atbilstība klientu vēlmēm | 11 |
2.2. | Cenas | 12 |
2.3. | Piedāvātāju konkurence tirgū | 13 |
2.4. | Pieprasījums – esošie un potenciālie klienti, to struktūra, brīvais laiks, gaume | 14 |
3. | Jūrmala kā tūrisma galamērķis | 15 |
3.1. | Galamērķa vispārīgs raksturojums | 15 |
3.2. | Kūrortviesnīcu īpatsvars izmitināšanas pakalpojumu tirgū | 16 |
3.3. | Kūrortviesnīcu piedāvājums, cenas, kvalitāte | 18 |
3.4. | Pakalpojumu pieprasījuma raksturojums | 19 |
3.5. | Kūrortviesnīcu attīstības iespējas | 20 |
3.6. | Esošo klientu apmierinātības ar pakalpojumiem izvērtējums | 22 |
3.7. | Latvijas iedzīvotāju aptaujas izvērtējums | 23 |
3.8. | Interviju ar kūrortviesnīcu pārstāvjiem izvērtējums | 24 |
Secinājumi | 26 | |
Priekšlikumi | 27 | |
Izmantotā literatūra | 28 | |
PIELIKUMI | 29 |
Secinājumi
1. Majoros atrodas 50 % no visām tūrisma mītnēm Jūrmalā, savukārt kūrortviesnīcas Majoros ir 4, kas ir 40 % no visām kūrortviesnīcām Jūrmalā;
2. Kūrortviesnīcu viesi ir atpūtas viesi, kuri ierodas ar mērķi uzlabot veselību, attīrīt organismu un noņemt stresu;
3. Lielākais viesu pārsvars ir no Baltijas, Krievijas un Skandināvijas valstīm;
4. Piedāvājums un cenas atbilst mērķauditorijai;
5. Lielākais pieprasījums pēc tūrisma pakalpojumiem, līdz ar to arī viesnīcu noslogojums, ir gada 3. ceturksnī;
6. Pēc „Hotel Jūrmala Spa” viesnīcas datiem, vidējais noslogojums bija 59%, kas ir par 2% lielāks nekā 2010. gadā, līdzīga tendence ir arī pārējās kūrortviesnīcās;
7. „Hotel Jūrmala Spa” 2011. gadā ievērojami pieaudzis to pakalpojumu pārdošanas apjoms, kurus lielākoties izmanto vietējie iedzīvotāji – skaistumkopšanas pakalpojumi un saunu un baseinu centra pakalpojumi;
8. Jūrmalas pilsētas dome sniedz ievērojamu atbalstu tūrisma nozarei;
9. Pēdējo 3 gadu laikā vērojams tūristu pieaugums;
10. Pieprasījuma un atpazīstamības paaugstināšanai, viesnīcas piedalās ar tūrismu un viesnīcu biznesu saistītās starptautiskās izstādēs;
11. Kūrortviesnīcas Latvijā atrodas ģeogrāfiski izdevīgās vietās, un tās piedāvā kvalitatīvus SPA pakalpojumus.
Priekšlikumi
1. Ieviest jaunus un aktuālus piedāvājumus, kas palīdzētu piesaistīt jaunas mērķa grupas, piesaistītu iepriekšējo un esošo klientu uzmanību, tādējādi palielinot konkurenci
2. Veidot ikmēneša motivējošas darbinieku sapulces, kurās tiktu analizēts līdzšinējais darbs un tiktu izvirzīti mērķi darbības uzlabošanai
3. Sagādāt patīkamus pārsteigumus klientiem, piemēram, viesim atkārtoti apmetoties viesnīcā, numurā piegādāt augļu grozu kā pateicību
4. Izmantot sociālo tīklu priekšrocības un aktīvi reklamēt tajos savus produktus un pakalpojumus
…
Augot cilvēku labklājībai, aug viņu vēlme doties atpūtas braucienos un pavadīt laiku atpūtas viesnīcās. Atpūta citā vidē nereti tiek papildināta ar viesnīcas piedāvātajiem papildus pakalpojumiem, piemēram, SPA un citiem veselību uzlabojošiem pakalpojumiem. Šajā tirgū darbojas kūrortviesnīcas un mūsdienās, attīstoties tūrisma infrastruktūrai un konkurencei, iepriekš minētie pakalpojumi ir kļuvuši par ļoti pieprasītu un ienesīgu viesnīcu papildus produktu. Viesnīcas veiksmīgas darbības nodrošināšanai būtiski zināt savu potenciālo viesu vajadzības, ņemt vērā mainīgās viesa vēlmes un sekot līdzi viesmīlības attīstības tendencēm, lai piedāvātais produkts būtu viesiem saistošs. Jūrmalas vide, infrastruktūra un viesnīcu konkurence ir bijusi par pamatu kūrortviesnīcu attīstībai, kuras ar katru gadu piesaista arvien vairāk klientu. Apkopojot augstāk minēto, autore kā savu studiju darba tēmu ir izvēlējusies: Jūrmalas kūrortviesnīcu piedāvājuma, pieprasījuma un attīstības iespēju izvērtējums.