Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks', 1.
  • Referāts 'Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks', 2.
  • Referāts 'Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks', 3.
  • Referāts 'Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks', 4.
  • Referāts 'Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks', 5.
  • Referāts 'Seksualitāte kā reklāmas virzītājspēks', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmas mērķis ir pievilināt tik daudz patērētāju, cik nepieciešams, lai attiecīgo preci vai pakalpojumu būtu ekonomiski izdevīgi ražot. Lai potenciālo pircēju par kaut ko pārliecinātu, vispirms jāpiesaista viņa uzmanība. Un te lieti noder mūžsenu instinktu rosināšana, reklāmā slēpti vai atklāti rotaļājoties ar seksualitāti.

Ejot pa Z. Freida iemīto taciņu
Seksualitāte, noziegumi un panākumi – tās ir tēmas, kuras pašas par sevi spēj ieinteresēt vairumu ļaužu.
Tirgotāji, izmantojot reklāmā seksuāli pievilcīgus objektus (cilvēkus, lietas, vidi u.c.), risina divus uzdevumus:
piesaista uzmanību precei / produktam / pakalpojumam,
pavājina, samazina cilvēka kritisko uztveres spēju.

Vīrietis kā potenciālais pircējs reklāmā parasti vispirms pievērš uzmanību sievietei.
Ja šī sieviete ir skaista, jauna, ar atkailinātu ķermeni, tad vīrieša skatiens, protams, aizkavējas uz ilgāku laiku. To ņem vērā reklāmu veidotāji, kuri turklāt eksperimentāli arī pēta skatiena trajektoriju reklāmas skatīšanās laikā – efektīvas reklāmas gadījumā reklamētajai precei būtu jāparādās tieši tur, kur lūkojas seksuālo stimulu varā esošais skatītājs. …

Atlants