Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Personāla menedžments', 1.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 2.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 3.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 4.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 5.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 6.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 7.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 8.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 9.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 10.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 11.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 12.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 13.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 14.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 15.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 16.
  • Referāts 'Personāla menedžments', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Personāls – uzņēmējdarbības noteicošais faktors    4
2.  Personālmenedžmenta jēdziens un būtība    5
3.  Personālmenedžmenta etapi    6
3.1.  Plānošana    6
3.2.  Atlase    7
3.3.  Rezervju veidošana    8
3.4.  Adaptācija    8
3.5.  Izglītošana    9
3.6.  Motivācija    10
3.7.  Novērtēšana    11
3.8.  Virzība    12
4.  Intervija ar uzņēmuma struktūrvienības vadītāju par personālmenedžmenta jautājumiem    13
  Secinājumi    16
  Izmantotā literatūra    17
Darba fragmentsAizvērt

Ikviens vadītājs vēlas, lai viņa uzņēmums veiksmīgi attīstītos un sasniegtu izvirzītos mērķus – kļūtu par līderi savā nozarē, iekarotu noteiktu tirgus daļu vai palielinātu pārdošanas apjomus utt.
Zināms, ka investori iegulda naudu nevis biznesa plānos, pat ne idejās, bet gan menedžmentā, tas ir, konkrētu cilvēku prasmē pārvaldīt savu uzņēmumu. Jebkura uzņēmuma perspektīva ir saistīta ar to, kādu iespaidu uz investoriem atstās šī uzņēmuma komanda. Savukārt komandas veidošana ir personālvadības pamatuzdevums.
Mana darba mērķis ir izpētīt personālmenedžmenta būtību, tā etapus, kā arī analizēt personālmenedžmenta teorijas saistību ar praksi vienā no uzņēmumiem, kuru varētu uzskatīt par vidēji lielu un kurš reāli strādā mūsdienu ekonomikas apstākļos jau vairāk kā desmit gadus.
Darba laiks un cilvēka darbs ir noteicošie resursi darba procesa norisei organizācijā, jo pat vismodernākā mašīna vai iekārta bez cilvēka klātbūtnes ir bez jebkādas atdeves.
Kompānijas personāla līdzdalība uzņēmuma kopējā sistēmā redzama vienkāršotajā shēmā. Tātad jebkurš no uzņēmējdarbības faktoriem ir tiešā veidā saistīts ar personālu.
Ārvalda Alvila Spulles grāmatā „Praktiskais personālmenedžments” izlasāma informācija par kādu interesantu pētījumu. „Japānas ekonomikas veiksmīgā attīstība ilgstošā laika posmā savulaik pamudināja dažādu valstu zinātniekus un praktiķus uzmanīgi pētīt mehānismus un iemeslus, kādēļ šai mums tik tālajā un eksotiskajā zemē tiek panākta tik augsta ražošanas efektivitāte. Šī analīze ļāva secināt, ka Japānā ražošanas vadīšanas koncepcijas centrā atrodas cilvēks, to uzskatot kā firmas augstāko vērtību (!). Šajā koncepcijā visas vadīšanas sistēmas tur ir vērstas strādājošo visu iespējamo dotību un spēju atklāsmei, lai tās maksimāli izmantotu ražošanas procesā, bet cilvēks lai pats tiektos veicināt tās firmas uzplaukumu, kurā viņš strādā.”1
Kvalificēts personāls, būdams pavisam nemateriāls faktors, ļoti konkrēti ietekmē uzņēmuma darbības rezultātus.
Bet pieredze, iemaņas, kvalifikācija ir pašu darbinieku neatņemama sastāvdaļa un aizejot darbinieks tās, protams, „paņem sev līdzi”. Lai tās pārietu uzņēmumam, nostiprinātos, protams, nepieciešama efektīva personālvadība. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants